Summa sidvisningar

tisdag 10 september 2019

Tråkiga men nödvändiga utgifter, mumsig mat och guldmedaljer

 Igår efter att ha lämnat Fabian på skolan gick jag över till gymmet.

Det var lika bra att börja tänka energi där innan jag skulle till tandläkaren.
Det som svider mest är kostnaden för besöket.
Min tandläkarskräck är som bortblåst efter att jag började gå där jag är nu.

Sa till tandsköterskan efter att hon var klar med att rensat truten på tandsten, -att var det inte så att jag fick lov att ligga och gapa hela tiden så hade jag kunnat somna under tiden hon höll på.
Så avslappnad är jag.

Hade i och för sig kunnat somna hos tatueraren också om jag suttit bekvämare.

Jag kanske bara är extremt trött jämt 😂😴
.

 Mormor var snäll och hämtade Fabian på skolan då jag inte skulle hinna .
Men jag mötte dom när jag kom från tandläkaren och skulle gå över vägen hemma.

Dom gick och kollade på bussar 😊❤



 Har haft lite salong här hemma igen.
Denna gång var det Fabian som behövde en rejäl snaggning av håret.

 Det är tur det finns maskin.
Tålamod och sitta still är en bristvara hos Fabian.
Man får vara snabb som tusan.

Oftast tar det ett par dagar innan man är riktigt klar då man får ta lite åt gången😅

 Idag skulle jag inte hinna med någon träning efter jobbet då Robert hade föräldramöte på sin skola.

Jag passade därför på att springa en runda på jobbet på min lunchrast.

Perfekt väder och skönt att hinna få till lite träning ändå 🏃‍♀️👍
 Testade en ny maträtt hemma till middag.
En mustig kycklinggryta.
Blev riktigt gott så här kommer recept för 4 pers:

2 stora kycklingfilé
1 gul lök
1 burk hela el skivade champinjoner
1 förpackning krossade tomater 500g
1 kycklingbuljongtärning
3 dl vatten
3 msk tomatpuré
1 kruka färsk basilika
1 kruka färsk timjan
Salt, peppar

Strimla kycklingen och hacka löken och fräs i lite matfett.
Salta och peppra.
Ha i allt utom dom färska kryddorna och låt puttra 20 minuter.
Ha i dom färska kryddorna sist innan det är dags att ätas.
Åt med kokt ris till och det blev endast 5 sp med viktväktarna per portion.

 Fabian har också tränat idag.
Hans klass har varit på lilla OS och alla fick medaljer🏅😊

Han var så stolt och glad över sin medalj.
Snart ska vi springa rullstolsloppet och då får han en till medalj 🙂
Heja Fabian!!

Världens bästa kille!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar