Summa sidvisningar

måndag 23 september 2019

Barn på nytt, nya maträtter och flera kilometer på löparkontot

 Jag lovade Fabian i morse att jag skulle bygga ihop en tågbana åt han medan han var i skolan.

Hade tänkt springa lite längre medan han var i skolan också.

Men jag fastnade totalt i tågbygget helt.
Hade byggt ihop tre banor innan jag var klar.
Det var ju riktigt roligt de här.
Nu måste jag ta ut Fabians säng så att jag får plats att bygga fler banor 😁

 Den var en mycket lycklig Fabian som genast satte igång att leka med sina tåg och tågbanor.


 Hela dagen har han lekt med dom utan att ha sönder dom.
När dom råkat gå sönder har han ropat så jag fått komma och laga direkt!

 Jag började plocka ihop en bana han byggt ut i hallen när han skulle lägga sig.
Han fick nästan panik och trodde att jag skulle ta bort allt.
Såklart han får ha sina fina tågbanor kvar, var bara rädd att han skulle snubbla och ramla på sakerna i hallen när han kommer tassande i natt❤
 På matmarknaden köpte vi en massa oliver, soltorkade tomater, marinerade vitlöksklyftor och vattenkastanjer marinerade i ingefära som vi åt med lite goda ostar.
Det blev dock massor över och idag slängde jag ihop allt och gjorde en kycklinglasange.
Fy fallera så gott det blev!

 På kvällen fick jag till min löpning till slut.
Mötte två små tjejer efter vägen som ropade efter mig
-vilket coolt hår du har!!
Det gav lite extra ny energi 🏃‍♀️😊


 När jag kom hem var jag rätt trött i benen men körde ett hemmapass med Robert ändå.
Det fick bli överkropp och mage.
Robert behövde hjälp upp efter passet så det blev ett rätt bra sånt 😉
 13 kilometer fick jag in på löparkontot.
Har anmält mig till Runacademy och imorgon ska jag göra mitt första träningspass med dom, ska bli spännande och roligt.

Jag tycker att det är så himla kul att springa.
Man mår så bra efteråt!

Har pratat med habiliteringen idag igen. Dom ska ordna Så att vi får ett nytt läkarintyg att skicka till försäkringskassan angående assistans ansökan.
Dom hade till och med talat med chefen där som tyckte att det stod helt galet.
Skönt de i alla fall, men dom har ju ingen läkare där utan hyr in nån ibland.
Vecka 43 skulle hon komma nästa gång och det kändes ju lite långt bort...

Vi har även fått en ny tid för utprovning av rullstol.
Den här gången ska jag skriva in rätt datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar