Summa sidvisningar

fredag 13 september 2019

Mörka höstkvällar och Fabians lillasyster

 Kvällarna börjar bli mörka nu.
Gav mig ut på lite löpning igår kväll i 20 tiden och min reflexjacka kom väl till användning.
Översta bilden är tagen med blixt och där ser man reflexerna tydligt.

Notera även den galna blicken som håller folk borta😳
 Tycker det kan vara lite mysigt när höstmörkret kommer smygande.
Men att ge sig ut själv och springa är inte fullt lika mysigt i mörkret.

Fick dock ihop dryga 4,5 km, bättre än inget alls.
Vi var på föräldramöte igår med Fabians klass och det var skoj att träffa dom andra barnens föräldrar.

Därav den sena löpningen.

 I morse åkte jag och Fabian ut och hämtade Alice innan han skulle till skolan.
Alice fick följa med och lämna honom.
-nämen har du lillasyster med dig idag, sa dom när vi kom.
-Näe, Fabian är morbror till Alice.

Lite kul tycker jag😀
 Alice hade bestämt vår dag sen länge och badväskan hade hon packat redan i måndags.







 Vi skulle bada, äta lunch på stan, baka och träna.
Vi gjorde allt i den ordningen.




 Efter lunchen hämtade vi Fabian på skolan.
På vägen hem ville Alice att vi skulle hälsa på Fet Mats vid hans grav.
Hon kan allt om honom.
Mycket mer än vad jag hade en aning om.
 Hon är för himla rolig 😅❤


 I hissen upp från garaget speglade dom sig och jämförde sina gluggar där dom tappat sina tänder.
Dom har tappat varsin tand nere.
 Blev lite tågbygge innan bakningen när vi kom hem.


 Vi skulle baka muffins med choklad i och det gjorde vi.



 Medan dom träffades tränade vi.
Sen hade vi gjort allt på Alice lista ✔😊

 Muffinsen blev kalasgoda, det blev 12 st ganska stora.

3 ägg
2 dl strösocker
50 g smält smör
1 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker

Vispa ägg och socker poröst.
Blanda sedan i det smälta smöret och mjölken.
Rör i mjöl, bakpulver och vaniljsocker uppblandat ner i smeten.
Vi hackade lite ljus blockchoklad ner i smeten också.

Grädda i 225° i ca 15 minuter.
 Körde hem Alice på kvällen när Elin slutat jobbet.

Kom hem till dukat bord och lyxmiddag!
Min man han kan han👌
Så vansinnigt gott!

 Bilderna verkar ha kommit lite huller om buller igen.
Gårdagens löpning hamnade här.
Idag har jag vilat benen från löpning.
Blev ju lite hemmaträning istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar