Summa sidvisningar

lördag 25 oktober 2014

Vinterdäck och vintertid

I morse åkte vi ut till Grycksbo för att sponsra Grycksbo bandy och låta dom byta våra däck.
Tyckte riktigt synd om dom där dom stod ute i värsta regnvädret och lade om däck åt folk.
Jag och Fabian hälsade på hos farmor/svärmor under tiden.
Lilla kusin Elsa var också där. Jag tycker så mycket om Roberts mamma. Hon är så himla snäll. Hon mår efter omständigheterna bra efter operationen, men hon får inte lyfta och har ont och måste ta det lugnt.

Vi hade tänkt åka förbi på loppisen för att kolla hur det gick för mamma och moster som stod där och sålde idag.
Men Fabian var så trött så vi fick åka bums hem och stoppa honom i säng.
Vi passade på att vila lite vi med.
När Fabian vaknade några timmar senare så hade solen letat sig fram och vi gick ut en sväng.
Tog en tur förbi Hemmakväll, är det lördag får man äta godis.
Jag har rensat Fabians halva garderob på urväxta kläder.
Ska ta resten imorgon. Han börjar bli en sån stor kille.

Jag ska försöka hitta några bra skor till Fabian. Han har ganska så små fötter.
Hans ben blir så tunga när han har skor på sig bara.
Det är jättesvårt att få i och ut honom i kundvagnen, matstolen och barnvagnen med skor på fötterna.
Det är svårt nog utan skor. Han har som ingen styrsel i benen utan dom bara hänger som två kokta spagetti och fötterna fastnar i.
Jag tycker att han börjar få sån konstig vinkel på sina små fossingar. Dom pekar utåt men lutar inåt på ett konstigt sätt.
Ett par stadiga skor kanske vinklar dom lite till rätta.
Vi ska till ortopedtekniska om två veckor. Dom ska kolla ifall han behöver ortoser (stavning?) som vinklar hans fötter rätt. Jag tror att det kan bli lättare att få på ett par skor då också.
Att dom håller sig kvar på foten utan att ramla av hela tiden som dom gör nu.

Imorgon är det min tur att få sovmorgon. Klockan vrids tillbaka en timme i natt så vi får väl sovmorgon allihopa ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar