Summa sidvisningar

torsdag 9 oktober 2014

Jäkla skitdag

Regn, regn, regn....Idag skulle vi stiga upp klockan 6 tyckte Fabian.
Jag tyckte det hade varit bättre med kvart i nio som igår.
Han somnade om efter nån timme och jag satte mig med en kopp kaffe på mitt pysselrum då.

Nån långpromenad var inte att tänka på i detta väder. Fabian gillar inte alls att sitta instängd i regnskyddet i vagnen.
Han får nästan lite panik.
Var tvungen att gå och posta lite saker och handla lite så han fick använda sina regnkläder för första gången.
Jag tror att han tyckte att han var fin för han såg nästan lite mallig ut när han speglade sig i hissen på väg ner.

Han gillade regnet och satt och kände på vattnet som kom på hans kläder.
Ville som vanligt inte alls gå in när vi kom hem.

Nu sover han igen och jag har precis haft elektriker här som bytt kontakt på spisen. Det var helt svart och syntes att det runnit vatten in i kontakten. Utan jordfelsbrytaren hade det tagit eld precis som på förra stället. Fy, hemska tanke. Har inte ens vågat ha strömmen på till spisen så vi åt sallad idag.
Jag måste ringa affärsfastigheter igen ändå. Det finns inget filter i fläkten och det borde det väl göra.
Fattar inte var vattnet kom ifrån igår heller. Elektrikern trodde att det kunde bero på regnvädret som var igår.
Att det kommit i i ventilationstrumman på nåt vis och runnit ner.

Jag har ringt Trygg Hansa och rett ut ordentligt vad som gäller i våra försäkringar där. I princip inget alls så nu har jag sagt upp dom allihopa.
Ångesten kom tillbaka och så även tårarna.
Det är väl själva f-n att man ska få lov att vända på varenda krona jämt!
När vi väntade Fabian blev jag sjukskriven redan i fjärde månaden. Något vi inte räknat med. Robert hade inget fast jobb och studerade.
Hyran vi hade då var på närmare 12 000 i månaden. Vi hade två till barn hemmaboende som också gav merkostnader.

När jag skulle teckna geavidförsäkringen som kostade 1000 kronor så fanns det inte en chans att vi hade råd med den utgiften just då.
Såhär i efterhand hade jag kunnat fråga mamma och vi hade såklart fått låna pengar av henne. Men man vill ju klara sig själv och inte hålla på och låna.
Bara för den futtiga tusenlappen så gäller ingen försäkring på varken mig eller Fabian.
Och varför ska jag då stå och fortsätta att betala på nåt jag ändå aldrig nånsin kommer att få ut en krona på.
Nej, nu sa jag upp alla våra försäkringar där. Vi har bättre försäkringar i Folksam. Även om vi inte kommer att kunna få något för Fabian där heller.

Såna här saker kan ge mig sån fruktansvärd ångest så hela magen knyter ihop sig....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar