Summa sidvisningar

torsdag 2 oktober 2014

En pysseldag och mera matmarknad



Lilla älskade Fabian är inne i en riktig mamma period. Han ska helst sitta i mitt knä hela tiden. Vilket han även gjorde hela morgonen också. Han var så trött och då blir han så hårdhänt så jag la in honom i sängen trots lite protester. Lämnade hans dörr öppen å han hörde mig stöka runt och ganska snart så somnade han om och sov över två timmar. Vaknade strax innan pappa och hans arbetskamrater kom hem på lunch.


Jag hann göra färdigt den här hästtavlan medans han sov. Den är i lite större modell så det blev en hel del att skriva 50*70 cm rättare sagt.


Jag har även sytt klart Fabians fleeceoverall. Han verkade då helnöjd över den så det var ett gott betyg :)


Han ska få ha den på sig imorgon för då ska vi upp på Rättviks marknad en sväng och där brukar vara rätt kyligt. Jag ska även försöka att sy en fleecepåse jag kan sätta fast på bärselen så att han inte blir kall när man bär honom. Ska tillägga att jag inte hade något mönster när jag sydde overallen utan har sytt på fri hand :)


Har ramat in ännu en av mina bilder jag tagit, gillar den här bilden jättemycket. Det är en liten smal gränd i området Östanfors här i Falun.
I morse när jag skulle spraymåla mitt loppisfynd (ramen) svart för den var fult grå/brun innan så hade jag lite otur kan man kalla det...eller hjärnsläpp om man vill det. 
Jag höll nämligen munstycket rakt mot ansiktet! Tur jag har glasögon för annars hade jag väl blivit blind, eller åtminstone svart i ögonen...
Soffan i köket har fått på sitt nya tyg riktigt idag också och det blev så himla snyggt. 
Vi har haft sällskap av Fanny idag. Vi stämde träff med mamma på stan och åt på matmarknaden idag med såklart. Det gäller att passa på och testa lite olika rätter så länge dom är här. Idag åt vi Paella, Robert med skaldjur och vi andra med kyckling. Gott som tusan var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar