Summa sidvisningar

torsdag 30 oktober 2014

Och där swichade ännu en dag förbi

Fabian börjar bli förkyld, inte så skoj. Somnade sent igår och vaknade varannan timme hela natten så jag har sprungit som en jojo upp och ner.
Han sov dock till kvart i åtta i morse så det var ju skönt.
Lade in honom hos Fanny som sovit hos oss i natt medan jag gjorde i ordning välling och kaffe.

Jag och Fanny pysslade lite på förmiddagen medan Fabian sov. Jag sydde små hjärtan och hon stoppade dom. Gick i en rasande fart mot att göra allt själv.
När Robert kom hem från jobbet så körde jag ut Fanny till Grycksbo för hon och Jesper skulle och skriva på ett lägenhetskontrakt.
Jag åkte tillbaks till Falun igen för en träff med min samtalsterapeut.
Jag känner mig klokare och starkare för var gång jag kommer ut därifrån.

Har man blivit nedtryckt i skosulorna i många många års tid är det inte lätt att tro på sig själv igen.
Jag kan bli så osäker på det jag gör, tycker eller känner ibland (typ jämt).
Att det ska bli fel, att jag sårar nån, vad ska den eller den tycka om jag gör så, att jag gör andra besvikna hela tiden.
Det resulterar i slutänden att den enda som blir besviken hela tiden det är jag själv det.
Jag måste sluta tänka på vad andra tycker hela tiden och sätta mitt eget mående och mina egna känslor i första hand.
Inte tolerera att bli kallad dumma saker, eller att köras med och acceptera vad som helst.
Sluta försvara andra som sårat mig gång på gång.

Jag har haft en bra dag idag. Känt mig stark och glad. Sytt och pysslat. Gått en liten sväng med Fabian.
Ätit en god smörgåstårta som vi köpte på Ica Maxi.
Roberts snälla kompis Andres var hit och hälsade på oss på kvällen.
Han hade en massa godsaker med sig från Spanien till oss. Fabian tycker så mycket om Andres. Han är alldeles fantastiskt bra med Fabian. Går direkt in på hans rum och börjar leka.

Det var hockey på tv:n i vardagsrummet så jag satte mig i mitt stökiga pysselrum för att se finalen på Hela Sverige bakar.
Håller på och funderar om vi kanske ska sälja bäddsoffan vi har där inne. Fanny tog ju med sängen där inne när hon flyttade. Nu när dom ska flytta större så behöver dom inte den längre.
Kan vara skönt att ha en färdig säng extra som man kan krypa ner i med Fabian när han har sina krångliga nätter.
Så slipper vi väcka Robert som ska upp och jobba på morgonen.

Imorgon är han ledig hela dagen. Vi får se vad vi hittar på att göra då.
Nu blir det god natt ♡
Imorgon ska jag få sovmorgon! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar