Summa sidvisningar

fredag 23 december 2016

Våran julafton

 Idag har det varit full rulle från morgon till kväll.
Vi har haft vår lilla julafton med mina barn och barnbarn.
Tyvärr saknades Fanny med familj då lilla Selma är sjuk och har närmare 40° i feber.
 Jag har kokat knäck, sytt en klänning till Alice och gjort brända mandlar.
 Fabian var så himla stilig i sina nya kläder han fick av tomten❤

 jag hann även göra saffranspannkaka och bountybollar

 Fabian ställde sig på vågen efter maten, han ville väl kolla så han inte ätit för mycket😊
 Han åt sin vanliga burkmat och smakade på lite grädde som vi hade till saffranspannkakan.

 Sen kom tomten!
Fabian är inte det minsta blyg.
Det är inte alltid till fördel, men bra när tomten kommer.
Han tog tomten i handen och gick fram till balkongdörren och visade honom tomten som står på balkongen.
 Sen "hjälpte" han till att dela ut paket.
Det var bara det att alla skulle till honom själv😊




 När vi öppnat alla klappar så var det dags för bingolotto. Vi hade värmt upp duttpennorna och gjort oss redo.
 Vi hade faktiskt lite tur. Rasmus fick en ny lott och jag och Robert 100:- var.
Första gången nånsin Robert vunnit på en lott.
Alice hon var så fin i sin nya klänning ❤
Vi hade ingen julmat utan har ätit ugnsrostad potatis, revbensspjäll, kyckling, pepparsås och coleslaw.
Otroligt gott var det.
Skickade med matlådor hem till sjuklingarna så dom också fick lite gott i magen.
Imorgon blir en lugn dag med bara jag, Robert och Fabian hemma.

1 kommentar:

  1. Jag önskar Dig och Din fina familje en riktigt GOD JUL!!! :-) Jag jobbar hela julen men sedan har jag långledigt och då bär det av "hem" till släkt och vänner. Kram, Karin. <3

    SvaraRadera