Summa sidvisningar

fredag 16 december 2016

Sötaste sovkompisen och nysydd julklänning

 Jag tror visst Fabian är närsynt.
Ritar så han har krita på näsan😁
 Jag har haft ett dilemma.
Har letat klänning på stan hur länge som helst men inte hittat nån som passat eller suttit bra.
Man ska tydligen inte se ut som en julkula i figuren om man ska köpa klänning.

Beslutade mig för att köpa tyg och försöka sy mig en själv.
Hittade ett fränt tyg som ser ut som att det är stickat.
Kul de inte bestämma mig för om jag skulle ha röd eller grå mudd på klänningen jag skulle sy.
 Det blev inget av dom.
Jag gjorde halslinningen i samma tyg som övriga klänningen.
 Jag blev så nöjd med den när den blev klar!

Hade provsytt en innan i ett annat tyg före, ville inte riskera att slösa bort eller förstöra det grå tyget.
Så nu har jag helt plötsligt två fina och bekväma klänningar.
 Hur irriterande är det inte när undertråden tar slut!?
Typ 5 mm kvar att sy!

 Har en annan liten sovkompis i natt.
Selma och jag sover på mitt rum och Robert och Fabian i vårt sovrum.
Imorgon ska vi på julbord med Roberts jobb och jag har äntligen nåt att ha på mig!!

Det är fantastiskt kul att kunna sy sina egna kläder😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar