Summa sidvisningar

söndag 4 december 2016

Dödsfällor och En av årets roligaste dagar

 Andra advent redan.
Robert var uppe tidigt och förberedde inför marknadsdagen.
Jag låg kvar i sängen och tog det lugnt.

På tal om att ta det lugnt.....
Igår var Robert ut med några kompisar, skulle bara ta nån öl och se på hockey och komma hem i tid.
Han skulle dessutom köpa med sig lite fika vi skulle ha med oss upp till marknaden.

Det enda som stämde var att han kom hem i tid.....
Med typ 3 promille i blodet och en hamburgare och strips med sig..

Försökte skärpa till sig och spela nykter för att inte få skäll.
Men hur stor idé är det att skälla på nån som ändå inte kommer att komma ihåg det?!
Nä det tänkte jag spara tills idag.
Men det hade lagt sig så han slapp skäll i morse också.

Medan han var inne i badrummet och spelade nykter så satte jag mig i soffan och åt hamburgaren han hade med sig.
Rätt som det var skramlade det till som bara det från badrummet!
Sprang in och fick se en "lätt" yrslig Robert kravla sig ur badkaret som stod på högkant!
Det var ju tur att det inte var vatten i, då hade det kunnat bli rena dödsfällan om han drunknat.

Ruskade lite lätt på huvudet och gick tillbaka till min hamburgare och dom slappa kalla stripsen.

Tog med mig Fabian och lade oss i syrummet.
Han som hade somnat tidigt på kvällen höll låda till efter tolv innan vi äntligen kunde somna.
Då hade Robert redan sovit i flera timmar.

Nu till nästa roliga grej.
Robert som gick upp tidigt i morse fick se den halva hamburgaren ligga i köket.
(Han vet inte än att det var jag som åt den utan läser det nog snart)
Han skyndade sig att kasta hamburgaren som han tror att HAN han ätit 😂

Som att det skulle göra nåt om han åt den igår.
Idag har han fått heta badkarsvältar'n hela dagen😁
 Hur han mått idag vet jag inte riktigt men jag har fått uppfattningen om bra i alla fall😉
Halv nio i morse befann vi oss vid gruvan och packade upp våra saker.
Det hade kommit lite snö under natten och var -2 grader ute.
Alldeles perfekt väder.
Gick ett varv runt innan det öppnade.
 Det fylldes snabbt på med folk så fort portarna slogs upp.



 Timmarna gick rysligt fort och vi har haft en toppenkul dag.

 Träffade på tomten innan vi skulle gå hem.
Önskade ett större stabilare badkar åt Robert i julklapp.
Tomten som har koll på alla såhär före jul ruskade bara på huvudet så skägget svajade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar