Summa sidvisningar

måndag 26 december 2016

6 timmar på akuten och syskonträff

 Fanny frågade på förmiddagen om jag kunde vara med henne och Selma till akuten.
Självklart kunde jag det❤
Mötte upp dom på promenaden så gick vi upp dit.
Selma hade fått en sån fin mössa av sin gammelmormor som hon stickat till henne.
Så himla mjuk och skön.
 Var två före oss när vi kom i på akuten, väntrummet fylldes snabbt på i rask takt efter oss.
Selma somnade i vagnen medan vi väntade på vår tur.
När vi kom in på akuten låg det folk överallt.
Inte ett rum ledigt och flera sängar med folk i korridorerna.
 Vi hade tur och hamnade i ett litet väntrum med en tv i.
När Selma vaknade tittade hon lite på barnprogram.
 Hon är så olika sig som hon bara kan.
Hon som brukar vara högt och lågt samtidigt hänger som en liten trasa.

Tiskens vårdcentral ger jag inte mycket för. Dom tog inte ett prov på henne och kollade inte ens riktigt i hennes illaluktande blåsfyllda mun.
 Inte konstigt att hela akuten var fylld till bredden efter hur man blir behandlad på Tisken.
 På akuten togs alla prover och dom tittade ordentligt i munnen på Selma.
Provsvaren såg bra ut och allt tyder på ett virus.
Men om hon inte skulle kissa på tolv timmar får dom åka in igen.
Hon vill ju inte dricka eller äta, eller vill och vill.
Hon kan nog inte på grund av smärtorna i munnen.
Åh jag får ont i mormorhjärtat av att se henne så trött och slut❤
 Jesper kom och bytte av mig på akuten då vi skulle ut och äta med mina syskon.
Blev en lugn enkel middag på Pitchers.
Eller ja så lugn det går med två små med sig.
Systers lilla Hugo blev ledsen och då blev Fabian ledsen för att han var ledsen.
Han grät, pekade på Hugos vagn och dörren.
Fabian tyckte nog helt enkelt att Hugo kunde lägga sig i vagnen igen och gå hem när han lät sådär😁
Älskar mina syskon.
Vi ses inte så ofta men har väldigt kul och trevligt när vi gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar