Summa sidvisningar

söndag 3 januari 2016

Stackars Fabian ♡

Det blev en natt med mycket lite sömn. Fabian somnade efter 02 och vaknade 06. Kändes lite febrig på dagen. 

Jag åkte ut till Grycksbo och träffade på alla min barn och barnbarn där. Skulle hjälpa Fanny plocka in i garderoberna.
Det blev mest att jag såg till Selma och hon plockade in själv.
Dom blir ju grannar med Elin och Alice. Alice som var så fin i kläderna jag sytt åt henne som hon fick i julklapp.
Fanny , Jesper  och Selma bor just nu hos Selmas farmor.
Lägenheten dom ska flytta in i har stannat i 90-talet. 
Starka färger och bårder i varje rum.
Dom kan inte flytta dit sina möbler och flytta in riktigt förrän lägenheten är omtapetserad. 
Så om ett par veckor kan dom nog flytta in riktigt. 
Jag hade tagit med Fabians gamla pulka ut till Selma. Och Fannys gamla hjälm.

Stod bakom Selma när jag satte på henne hjälmen. Nästa gång ska jag stå framför så jag ser vad jag gör :)

Hon ser då för himla rolig ut haha.
Det blev hennes första pulkatur nånsin.
Hon gillade och satt och tjöt av glädje där bakom Fanny när dom gick iväg.
Reflexvästen på så dom syns såklart.
Kom hem till en liten kinkig Fabian. Fick se när jag bytte på honom och han gapade till att han hade en stor blåsa på tungan. (Det svarta på tanden är logg från tröjan)
Blåsan har blivit mycket större under eftermiddagen /kvällen. Han vill inte varken äta eller dricka. Undra på det för den ser ut att göra riktigt ont.

Han luktar väldigt illa ur munnen också och dreglar floder så vi får byta tröjor hela tiden. Han fick en liten dreglis på sig på kvällen och den stoppade upp bra. Ska sy några större imorgon som han kan ha på sig så länge det är såhär. 

Vi får nog ringa imorgon och kolla upp det. Han kan ju inte vara utan mat och välling.

Han är så otroligt trött men har svårt att somna för den dumma blåsan. Stackars älskade lilla pojke ♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar