Summa sidvisningar

torsdag 21 januari 2016

Spanat på berguven

Tänk att jag glömde att blogga igår. Mitt på Fabians namnsdag och allt ;)

Han hälsar och tackar för alla gratulationer på namnsdagen. Inte för att han sagt det men hade han kunnat prata så hade han nog sagt det.

Fabian var så trött på kvällen idag men det var för sent att sova middag och för tidigt att sova för natten.
Vi klädde på oss och gick ut på stan för att lyssna om berguven satt kvar och hoade i kyrktornet.

Det gjorde den, vi hörde den redan en bit ifrån.
Den har suttit där och hoat hela veckan.
Vi var inte ensamma om att stå där och titta upp mot tornet.
Det var massor med folk som ville höra berguven hoa.

Och hörde den, det gjorde vi verkligen.
Den har hållit till uppe vid gruvan förut men blev bortskrämd av en staty av just en berguv. Nu har dom täckt över den (vad jag hört) så nu har berguven hittat tillbaka. Men håller till mitt i stan i kyrktornet.
Rätt häftigt.

Jag har tagit helg nu och ser med spänning fram emot nästa vecka.
Då fyller Robert år och jag har en kul grej på gång♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar