Summa sidvisningar

tisdag 19 januari 2016

Mammas pojke

Fabian har kommit in i en riktig mammaperiod. Det är bara jag som gäller hela tiden. Robert får inte ens knappt mata honom.

Eller just nu får knappt jag det heller, sen blåsan i munnen och förkylningen så vill han inte äta riktigt. Han kväljer och hulkar så vi har fått gå tillbaka till 6 månaders purémat igen. Då äter han. 

Han var så trött så trött på förmiddagen men ville inte ligga i sin säng på rummet. Han somnade till slut i min famn. 
Även nu på kvällen somnade han i min famn.
Vi åkte med Robert ut till Grycksbo när han åkte till jobbet. Jag skulle gå ut med soppåsen och han och Fabian  skulle ta hissen ner till garaget. 
Han höll knappt på att få Fabian med sig. Han stod i trappen och ropade amamam, det betyder mamma. Det enda "ord" han kan och egentligen så heter alla amam.
Vi hade pulka, rejält med kläder med oss och tog en promenad med Fanny och Selma.
Vi flyttade om på Selmas rum idag och fixade lite.
Sydde varsin fleeceoverall till Alice och Selma i present när dom fyllde år. Dom passade perfekt båda två som tur var.
Så nu har dom varsin alla tre.
Fabian satt som en stor kille på en vanlig stol och åt gröt hemma och Fanny, Jesper och Selma. 
När vi skulle åka hem var det bara Fanny som fick klä på honom. När hon skulle på med hans vantar så låtsades han ramla och lade sig på golvet.
Snabbt så sky dade Selma dit och satte sig på honom. Hon är för rolig den där lilla bustjejen. Men jag tror inte att Fabian tyckte det var lika kul ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar