Summa sidvisningar

söndag 10 januari 2016

Äntligen vinter

Blir sena kvällar när man har en liten pojke som har svårt att komma till ro på kvällen. Men i morse hade han en skön mysstund med pappa i soffan.

Jag höll till i mitt syrum för att byta kragen på hans fleeceoverall jag sydde förut.
Sydde på en högre krage så slipper det bli kalla glipor i halsen.
Nu när snön äntligen kommit så skulle vi ut och åka lite pulka med Fabian.
Robert hade lite pappersarbete att sköta på "kontoret" innan vi kunde gå ut.
Det blir lite balansträning för Fabian att sitta i pulkan. Han gillar att åka i den som tur är.
Blev en rolig stund ute i snön.
Var hem och vilade lite innan vi skulle ut till Grycksbo på eftermiddagen på julgransplundringen. 
Fabian tittade nyfiket på alla tomtar som delade ut påsar med frukt och godis. Han kan ju dess värre varken äta det ena eller det andra så vi nöjde oss med att titta.

Det var en stor rejäl häst som drog tomtarna i en stor kälke.
Vi tog en promenad hem till farmor och farfar efteråt för att mata Fabian där. 
Han skulle gå med pappa dit och jag skulle ta bilen.
Men han har blivit en riktig liten mammagris så han blev ledsen när jag skulle åka iväg så vi fick byta plats med varandra. 
Väl hemma gjorde vi en riktigt god köttfärspaj med lök och tomatsallad till. Ringde hit mormor så hon fick lite mat också.

Hon är väl för himla rolig hon.
Idag sa Robert till henne:
-imorgon börjar jag köra klockan 04:15.
-snöar det då? Säger mamma
Robert var tyst ett tag sen sa han bara.
 -Nja hur ska jag kunna veta det?
-Tänkte om du sett nån tid..... 
Ööh okej...hahaha höll på att skratta på mig inne på mitt rum.
Jag har pysslat lite på kvällen med att stansa ut stjärnor i reflex och satt på Fabians rullstol. Dom var gula och matchade flamesen. 
Fabian busade med mormor och pappa på kvällen i sitt tält.
Vi skrattade så vi låg dubbelvikta åt honom. 
Robert lade upp en sån rolig film på honom på sin instagram. Han heter robbanbiggest där. Robert har sånt roligt skratt så vi skrattade lika mycket åt det jag och mamma som åt Fabian.
Jag ritade en mössa på fri hand ikväll som jag tänkt på ett tag.
Vill ha en som går ner över öronen lite.
Sydde även öron på själva mössan. Den blev så himla bra. 
Passade perfekt gjorde den också. Fodrad och varm och skön.

Nu har Fabian äntligen somnat så nu ska jag också hoppa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar