Summa sidvisningar

fredag 15 januari 2016

Firat mina små älsklingar

Lilla Fabian och pappa fick stanna hemma idag när jag och (gammel)mormor åkte ut för att fira 1 och 2-åringen. 
Hur stor är sannolikheten att man får båda sina barnbarn födda på samma datum med prick ett års mellanrum? 

Var ju ganska praktiskt att fira dom idag nu när dom bor grannar också.
Alice var pigg och glad med Selma har också blivit förkyld och var lite hängig.
Vi lekte lite på Selmas fina rum med nya leksakerna hon fått i present. 
Alice älskar att vara hos "Sanny" som hon kallar Fanny för. Vill inte alls gå in till sig igen.
Hon har blivit så stor Alice, är jätteduktig att prata. 
Selma är det nog bara Fabian som förstår för dom "pratar" lite samma språk eller vad man ska kalla det.
Fanny har varit jätteduktig och bara bakat allt helt sockerfritt då Selma inte får äta socker. Allt smakade hur gott som helst.
Selma det är mormors tjej det. Alice det är farmors tjej. Kul att dom visar tydligt vilka dom tycker om och vill vara hos fast dom är så små.
Fanny hade bakat brownies, chokladbollar å dadlar som smakade mycket godare än det lät, och så en pannkakstårta med hallongrädde, kiwi och banan i.
Selma och Alice bytte paket med varandra. 
Pannkakstårta var sagolikt God! 
Mina älskade små godingar. Det är nåt speciellt med barnbarn. 
Man älskar dom som sina egna barn♡
Selma och Alice satt mest och kladdade med sina tårtbitar båda två.
Efter fikat hos Selma gick vi över till Alice där vi blev bjudna på en snygg gristårta som Elin hade gjort.
Mätta och belåten åkte jag hem tid mina killar där hemma. 
Förra helgen roade vi oss med att frosta av frysen.

Ikväll har jag gjort det som jag tycker är tråkigast av allt.
Rensat och sorterat papper. 
Bara för att det är så trist så spar jag det på hög så att det blir ännu tråkigare att ta hand om allt sen. Plus att det tar en hel kväll att gå igenom allt....

Nu hoppas vi på lite sömn för både oss och Fabian i natt. Jag längtar tills han är frisk och pigg igen lilla plutten♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar