Summa sidvisningar

onsdag 6 januari 2016

Idag bör man inte slicka på nån stolpe

Marko och Robert drog iväg tidigt i morse till Romme alpin för att åka slalom.
Fabian behövde sova "middag" (kl 09) innan vi kunde komma iväg.
Vi åkte ut till Grycksbo för att hämta Selma och Fanny. Marko skulle bjuda oss på lunch på Romme.
Det var -15° ute och snökanonerna gick för fullt. Fabian blev alldeles lyrisk över all folk som fanns där. Han älskar att åka i sin pulka också. Men idag var det nästan i kallaste laget för dom små. Även om dom var varmt klädda.
Vi stod längst ner i backen och efter en stund kom Robert och Marko susande ner för backen i full fart. 
Har aldrig varit till Romme tidigare. Det var mycket större där än jag hade tänkt mig.
Grabbarna fick värma sig med lite kaffe mellan åken.
Efter lunchen på Romme drog jag, Fanny och dom små vidare till Kupolen en sväng.
På vägen hem stannade vi till på Willys. Vi fick ha barnen i en vagn och ta maten i en korg.
Nu står termometern på -18°. Vi tog en värmande kopp choklad på kvällen i dom fina kopparna vi fick i julklapp. 

Imorgon får jag klä på mig ordentligt när jag ska gå till jobbet. 
Nu blir det god natt♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar