Summa sidvisningar

lördag 23 januari 2016

Selma på besök

Vi var ut och hämtade Selma på förmiddagen. Skulle låna henne lite över dagen men hon sover kvar här i natt.
Det var två tröttisar som hade lite svårt att koppla av och somna när dom skulle sova middag. 

Först somnade Selma i min famn. När jag burit in henne i sängen tog jag Fabian i famnen. 
Det tog max 30 sekunder så sov han också.
Bar in honom till sin säng.
Ytterligare 30 sekunder senare sov jag i soffan och Robert fick en lugn stund för sig själv.
Har försökt plocka ihop lite inne på mitt syrum idag. Hade såklart sällskap av två godingar på rummet.
Den ena är jättemammig och den andra är jättemormig. Det är tur min famn har plats för båda och att dom är snälla och samsas om att sitta närmast mig.

Selma var så sällskapssjuk att hon kröp upp och satte sig i knä på morbror Fabian.
Något han inte uppskattade allt för väl.
Hon tycker så mycket om sin morbror. On vaknade före han när dom sovit middag. När han vaknade och satt i Roberts knä så skulle hon pussa och krama på han hela tiden. Hon blev så glad när han kom upp.
Det råder ju berguvsfeber i vår fina stad.
Robert hade varken hört eller sett den så vi gick ut för att kolla om den var kvar. Det var den.

Vi såg den till och med flyga mellan korsen på tornen. En stor mäktig fågel!
Visst är det väl vackert, stora torget och kyrkan.
Ännu vackrare med en stor livs levande berguv på toppen av korset som hoar över hela stan som om han ägde den.

På kvällen fick vi besök av våra vänner Alex och Charlie som hade en god chokladpavlova med sig hit så vi fikade lite. 

Barnen blev trötta och Selma somnade snällt i sin säng. Efter en stunds lek gav Fabian också upp och somnade snällt i sin säng han med. 
Gud va jag älskar dom där små busfröna ♡ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar