Summa sidvisningar

måndag 24 augusti 2015

Trivsel café och mormormys

Idag har jag haft Trivsel café på mitt jobb. Jag började med att baka och fixa när jag kom dit. Robert och Fabian var ute på en morgonpromenad och tittade in och sa hej.
Alice och Elin var också förbi och kollade in vart jag jobbar. Fick massor av gosiga kramar av Alice♡ 

Men jag fick även några längre besök av dom boende runtomkring som kom in och fikade hos mig. Vi pratade och kollade i böcker. Dom tyckte om fikatbrödet jag hade bakat. Det var väl tur det. Har även kollat runt i området inför tipspromenaden jag ska ha.

Har gjort en skylt jag har i fönstret när jag är där.
Kom hem till nästa goding. 
Jag är omringad av små (och stora) godingar. Imorgon ska jag på första mötet med nya jobbet på eftermiddagen. Jag blir så glad när pensionärerna tittar in till mig på jobbet. Vi trivs redan med varandra där :)
På kvällen när vi lagt Fabian blev det inte tyst som i när man somnat. Nä det blev som dunsar som när man kastar böcker. Robert gick in till honom och då skulle han upp. Han visar mycket tydligt vad han vill och inte vill. Han skulle ha boken med bilar med sig och så skulle dom titta i den. Det var faktiskt första gången som han verkligen ville titta i en bok och gjorde det med inlevelse. 

Blev lite bus och lite mys innan han till slut somnade. Man kan aldrig få för mycket mys, inte bus heller....eller??

2 kommentarer:

  1. Det strålar om dig Cathrine!! Man kan verkligen se att du trivs med ditt liv just nu!! Härligt! Kram, Karin. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin! Det var länge sen jag mådde så bra som jag gör nu. Kul att det syns också :-)
      Kram på dig ♡♡♡

      Radera