Summa sidvisningar

måndag 10 augusti 2015

Det går bra nu

Förutom att jag håller på att längta ihjäl mig efter lilla Selma och hennes familj som jag inte träffat på flera veckor nu så känns allt bra.
Dom är fortfarande kvar i Norge men kommer nog hem i slutet på veckan.

Fick besked från Omtanken och försäkringskassan idag att vi kommer att få 36 timmar i veckan i assistans för Fabian.
Det är ju helt fantastiskt!
Man hade ju inte ens vågat hoppas på nåt så som allt gått emot oss hela tiden innan.
Men det känns som att det vänt och att det är vår tur att få det bra nu.
Det blir perfekt med min halvtidstjänst på nya jobbet och så halvtid som assistent till Fabian.
Sen tar Robert resten av timmarna.
Vi kommer att kunna pussla ihop våra scheman då jag kan styra mina tider lite själv.
Det känns så jäkla bra!!
Vi har gått på knäna ekonomiskt i flera år.
Nu kanske vi kan börja leva som en normal familj.
Betala undan på skulder, ha råd att gå till tandläkaren och kanske till och med klippa håret.

Imorgon ska vi ringa till BVC och höra vad dom säger om Fabians hemorrojder.
Om det finns någon lindring för honom.
Vill ju inte att han ska bli att bajsa för att det gör ont.
Ska även komma ihåg att ringa till habiliteringen om ett intyg.
Jag är ledig imorgon nämligen.
Idag har jag fått gå med fritidsledaren på Smedjan och ställt tusen frågor om allt möjligt.
Vi grillade lite korv med pensionärerna på eftermiddagen och jag "hjälpte" en dam med korsord.
Dagen gick jättefort.
På onsdag ska jag träffa chefen i "min" lokal.

Jag har lämnat tillbaka nycklarna på Smedjan.
Känns lite vemodigt då jag trivts så bra där med personal och allt.
Men jag är övertygad om att jag kommer att fixa mitt nya jobb och trivas som fisken där.

2 kommentarer:

  1. Så fint att ni får ännu fler timmar i assistans men jag trodde att ni skulle få en typ av personlig assistent till Fabian, inte att ni skulle jobba själva som det... Ska ni täcka alla timmar själva?? Det är ju toppen att ni får betalt för allt extrajobb ni lägger ner varje vecka men skulle det inte vara lite skönt med "avlasting" när ni har ett jobb också... Hur som helst så är det härligt att ni har medvind nu!!!! Jippiii!! Det var på tiden!! Kram, Karin. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Karin!
      Jo vi kommer att ta hjälp av andra så vi får avlastning. Och det kommer nog att behövas mer ju äldre han blir. Känns helt fantastiskt just nu :-)
      Kram

      Radera