Summa sidvisningar

lördag 29 november 2014

Tagen av polisen

Igår var vi till Karlstad på hockey. Det var meningen att Rasmus skulle köra men han blev bjuden på julbord just den dagen av sitt jobb.
Det föll då på min lott att sitta bakom ratten.

Det var Robert, hans arbetskamrat Andres och Fannys kille Jesper jag hade äran att köra runt på.
Vi kom iväg efter kl 13 nån gång hemifrån.
Det blev väl ett och annat stopp efter vägen.
Var dimmigt och trist hela vägen ner. Det hade som tur var lättat tills vi skulle åka hem.
Det är så drygt att sitta och köra länge när man inte har någon riktig sikt.

Vad jag har skrattat åt dessa knasbollar. Fick lov att lyssna på världens konstigaste musik också.

När vi kom fram så hade vi bokat bord och skulle äta på arenan.
Trodde vi ja.
När vi kom till entrén var det fullt i folk utanför.
En kille berättade att brandlarmet hade gått och arenan fått utrymmas.
Vi behövde som tur var inte vänta länge på att få komma in.
Slukade en hamburgertallrik rätt snabbt då jag var sjukt hungrig.
Fast slukade var och ta i för jag fick bara i mig hälften.

Det var Jespers första hockeymatch nånsin. Han fick den inpresent av oss.
Han var helt lyrisk innan matchen började.
Jag tycker det är så mäktigt när dom kommer in på planen, all musik och allt jubel. Det är en underbar känsla.
Det var en spännande och målrik match som tyvärr slutade i straffar och inte till fördel för Färjestad.

Det var aningens lugnare i bilen på väg hem mot ner.
I Kopparberg blev jag stoppad i en poliskontroll och fick visa körkortet och blåsa för en nykterhetskontroll.
Roliga Robert som satt bakom mig i bilen tog ner rutan och skrek.
-Hjälp! Vi är kidnappade!! Ta fast na!
Han frågade om dom också skulle blåsa.
Polismannen bara skrattade.
Att jag blåste grönt var ett under med tanke på ångorna i bilen.
Polismannen ville inte ta mig för kidnappning så Robert frågade om han inte kunde ta honom då så att åtminstone han blev räddad.
Vi blev snabbt ivägskickade och han ångrade nog att han stoppat vår bil :)
Han fick sig ett gott skratt i alla fall.

Vi var hemma strax efter ett på natten. Mormor och Fanny hade varit här och varit barnvakt så jag skjutsade hem dom.

Fabian som varit uppe lite längre på kvällen sov ända till klockan 9 så det var skönt.
Jag åkte och hämtade Alice runt 10:30 för Elin och Dennis skulle bort.
När dom små fått lite mat i magen stoppade vi dom i varsin vagn och gick ut en sväng.
Dom somnade ganska på en gång båda två.
Mina fina små älsklingar ♡
Det är nåt speciellt med barnbarn. Man älskar dom precis som sina egna barn.

Robert var in i en butik på stan och jag stod utanför och stereorullade barnvagnarna.
Fick se i ett skyltfönster att Robert varit snäll och låna ut sina gamla kalsonger till julskyltningen!
Så jädra snällt av han!

Var och handlade lite på kvällen med Fanny och Jesper.
Imorgon är det första advent och det enda jag har pyntat med är en julstjärna med världens fina dragning av sladden.
Känns inte som advent. Jag vill ha snö!!
Vitt och fint!!
Inte detta trista regniga mörker som är nu.
Måste hitta nåt tyg att sy julgardiner av och fixa lite mysigt i köket.
Få se om jag hinner imorgon. Vi ska nämligen på dop imorgon också.

Nu blir det soffan och Så mycket bättre. 

2 kommentarer:

  1. Hjälp vad jag skrattade när jag läste om Poliskontrollen och Kalsongerna!!! Humor i min smak!! :-) Kram, Karin.

    SvaraRadera