Summa sidvisningar

onsdag 26 november 2014

Första blåmärket

Jag och Fabian gick en sväng på förmiddagen och han somnade i vagnen.
Robert var till Skönvikt på nåt återbesök efter operationen.
Han började jobba sent idag.
Jag och Fabian åkte hem till Elin och Alice och hängde med dom lite på eftermiddagen.
Man kan säga att både Alice och Fabian hade en otursdag igår.
Alice klämde fingret och Fabian trillade ur soffan och fick sitt första blåmärke.
Mitt på kinden.
Det händer så himla snabbt att man knappt hinner blinka. Även fast man är alldeles bredvid.
Det är så hemskt när dom små gör illa sig.
Man får ont i hjärtat när dom gör det.
När dom andra var små var det killarna som gjorde sig illa mest. Dom har en tendens att vara lite livligare.
Felix fångade jag i källartrappen i luften när han var liten.
Jag var nere i tvättstugan och nån av dom större syskonen var snäll och hjälpte honom att öppna dörren ner till källaren.
Det gick bra den gången.
Det kanske var mina målvaktstakter som satt i sen jag stod i mål i både handboll och fotboll som ung ;)

En annan gång gick det sämre. Då föll han också i en trapp. Fast under ett skyddsräcke som vi satt upp.
Pang med ansiktet rakt i ett par stenar en och en halv meter ner!
Näsan svällde upp nåt enormt på honom och vi åkte ner till vårdcentralen med honom. Fick vara kvar där ett tag för att kolla så han inte fått hjärnskakning men det gick bra. Det var näsan som fick sig en smäll. Han var mindre än vad Fabian är nu då.
Varje gång dom gjort sig illa rejält har jag varit ensam hemma med dom.
Rasmus var inte ens ett och ett halvt när jag satt och ammade Fanny och han fick för sig att klättra på en pall mot bordet.
Pang så halkade han till och slog munnen i bordskanten så blodet rann.
Två gånger slog han i munnen så han har två fina ärr idag.
Han fastnade även med foten i min motionscykel när han var sex år.
Bröt ut lilltån så den stod rakt ut åt sidan och det hade som klipps upp nån centimeter mellan tårna.
Åh jag får ont i magen bara jag tänker på det.
Då fick han hoppa på kryckor ett tag och det lärde han sig snabbt.
Rasmus ramlade även ner från ett träd i samma ålder och slog huvudet såklart. Men han klarade sig bra den gången också.
Felix lyckades stoppa i sig liljekonvaljbär så vi fick åka in till akuten en gång också. Men det gick också bra.
Med alla dom fyra barnen var vi nog till akuten tre gånger sammanlagt.

Med Fabian har det varit lite fler sjukhusbesök kan man säga. Men inte på grund av olyckor.
Men nu har han fått sitt livs första blåmärke, men säkerligen inte det sista.

Idag har han ställt sig i krypställning. Man blir så jäkla glad för alla framsteg han gör. Han ser så mallig ut när vi jublar och klappar händerna åt honom.
På kvällen reste han sig helt själv till stående mot ryggen på soffan. Han gör det mesta i soffan men jag tror att det är för att den är så mjuk och skön för honom, och det går lätt att röra sig där.

Imorgon ska jag göra något riktig skoj som jag inte gjort sen Mars.
Jag ska klippa mig!!!
Dock inte kort som jag tänkt från början.
Vill ha lite hår kvar som sticker fram under mössan :)

Nu blir det Tack och god natt ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar