Summa sidvisningar

tisdag 25 november 2014

Ståskalet förlängt och hjärnan rensad

I natt hade vi en liten MMA fighter mellan oss i sängen.
Han vaknade runt kl 23 och håll låda till efter kl 01.
Det var som att försöka somna bredvid en elvisp eller nåt.
Vi blev sparkade, skallade, klösta,  dragna i håret, kramade och pussade. Allt på en gång

Strax efter ett bar jag in honom i sin säng och då somnade han tack och lov.
Det gjorde vi med.
Stackars Robert började tidigt i morse och var väl inte allt för pigg när han skulle gå upp.
Jag skulle vara hos min samtalsterapeut klockan 10.
Vaknade kvart i nio av att det knackade på dörren.
Det var mamma som kom och skulle se efter Fabian när jag var borta.
Det var tur det annars kanske vi hade sovit över.

Jag gick med lätta steg både dit och hem. Så skönt att äntligen få se solen skina lite.
Men det var farligt halt på gångbanorna.
Hon är klok som en bok min terapeut och jag suger i mig av allt hon säger och går starkare därifrån för varje gång.
Även om jag gråter och hulkar som ett litet barn när jag sitter där och pratar.

När jag kom hem så slutade Robert kort därpå och vi åkte upp till ortopedtekniska för att prova Fabians förlängda ståskal som kommit.
Fabian satt som en stor kille i väntrummet och lekte med alla pennor i väntan på vår tur.
När vi kom in och skulle på med skor och prova ståskalet var det inte lika kul längre.
Han var trött och inte alls sugen på att spännas fast i skalet.
Det passade som tur var så vi kunde ta med det hem direkt.

Var förbi på Ica och hämtade ut ett paket sen stannade vi till och åt lunch på China Thai.
Nu tar vi en vila på maten allihopa. Det kan behövas efter nattens bravader...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar