Summa sidvisningar

onsdag 19 november 2014

Ny viktkoll på Fabian om en månad igen

Vi var till BVC på förmiddagen för att mäta och väga Fabian.
Han har växt bra på längden med vikten börjar plana ut igen.
Han är absolut ingen grov kille. 89,5 cm lång och 12480 gram tung.
Om en månad ska vi tillbaka och väga  honom igen.
Vi måste försöka få i honom lite mer att äta helt enkelt.
Det är ett evinnerligt matande på dagarna. Mata, sova, leka/träna så ser våra dagar ut.

Det blev en mindre brottningsmatch där inne när han skulle mätas och vägas.
Det går ju inte att förklara för honom vad man ska göra eller att det inte är nåt farligt.
Han blåhåller i mig och går knappt att bända bort från mig.
Lilla gubben♡
Lika snabbt går det över sen, som tur är.

Under övriga dagen så har vi haft sällskap av mormor, Elin och Alice.
Mamma/mormor/gammelmormor lekte med dom små och jag och Elin försökte pyssla lite.
Det blev ett par ljuslyktor och så klippte jag till några mössor.
Elin ville ha ett pannband så jag sydde ett sånt på kvällen.
Perfekt att sy av bitarna som inte räcker till nån mössa.

Egentligen har jag massor att skriva av mig om men det tål inte att skrivas här.
Jag får ta det hos min samtalsterapeut vid nästa besök....

Imorgon ska Robert till vårdcentralen. Hans rygg har krånglat i flera veckor nu och han blir inte ett dugg bättre.
Jag bara oroar mig över allt och tror alltid det värsta.
Och så fort det blir så kommer den stora klumpen i halsen tillbaka.

Imorgon har vi inga tider att passa någonstans.
Skönt, då kan vi bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar