Summa sidvisningar

lördag 8 november 2014

En mycket trevlig middag

Vilket trevligt 20-årsfirande vi blev bjudna till.
Jespers mamma hade gjort sån god mat sen kaffe och paj till efterrätt.
Vi åkte hem proppmätta.

Det var "bara" Jespers närmsta familj, syskon med respektive, morfar, mormor och vi.
Allt som allt 16 personer. Dom är fyra syskon så det blir många.

Minns när mina nu stora barn var små. Då tänkte man framåt hur det skulle se ut när dom blev stora.
Då tog dom inte så stor plats runt köksbordet eller i soffan. Nu är jag minst av alla, eller ja i alla fall kortast...
Jag älskar när vi är samlade allesammans. Särskilt på jul när vi spelar Bingolotto tillsammans och Rasmus och Dennis går in för det helt.
I år skulle dom köpa riktiga duttpennor när vi ska spela :)

Nåt annat som också är skoj är Roberts mustasch.
Han är med i mustasch kampen och ska spara hela november månad.
Han är stolt så han håller på att spricka över muschen som kommit fram på överläppen.
Jag tycker mest han ser ut som en konstig farbror och blir full i fniss när jag tittar på honom.

Men han är så fin så :-)

Glömde ju dagens bästa (efter Roberts mustasch såklart) Jag stod i dörröppningen med Fabian när Jespers mormor kom fram och frågade om det var jag som var Fannys syster. 

-Nej jag är hennes mamma, svarade jag.

-Oj. Du såg så ung ut! 

Tack Jespers mormor Astrid. Du gjorde min dag ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar