Summa sidvisningar

måndag 14 april 2014

Snor och frisk luft

Bilderna kommer i omvänd ordning i den här mobilen mot den gamla.
Fabian är så himla snorig. I natt var han vaken mellan 3-4.
Han är nästan omöjlig att få hjälpa och ta bort snoret och ge nezeril så han kan andas igen.  Han kan inte sova för han blir så tät i näsan och kan inte andas.
Lyckades till slut få i honom det och då somnade han efter en liten stund. 
På förmiddagen blev han jättetrött så vi gick ut för jag tänkte att det kanske skulle gå bättre att sova i vagnen.
Pyttsan! Nicke Nyfiken har inte alls tid att sova i vagnen längre.
Vi fick en skön promenad innan solen försvann bakom molnen i alla fall.
Det är sjukt mycket fiskmåsar överallt! !
Dom är lite läskiga tycker jag. På Svärdsjögatan där vi bodde innan var dom helt galna varje vår.
Hade sina bon uppe på taket och deras ungar ramlade ner och gick omkring på parkeringen på gården. Så fort någon gick där så attackerade dom som galningar. Lite komiskt var det när man satt inne i säkerhet och titta på folk som sprang och skrek på gården med en galen fiskmås efter sig. Fullt lika kul var det inte när man blev jagad själv.
Jag har börjat använda en annan app när jag är ute och går som heter sports tracker.  Tycker det är lite kul att se hur långt jag gått.
Vi gick förbi nappträdet,  där ska Fabian få lämna sina nappar sen. Eller till tomten.  Mina andra barn fick göra det när dom var mellan 2-2 1/2 år, tycker det är en lagom ålder att sluta med nappen. Då är dom för stora för att ha något sugbehov och nappen blir bara en ful ovana som ofta även kan ge fula tänder. Det kan vara svårare för oss föräldrar att sluta med napp än för barnen. Det gäller som förälder att stå ut med lite kinkighet och gnäll ett par dagar sen är det över. Ha lite tålamod helt enkelt.
Som nu.....har världens tröttaste lilla snoriga pojke som inte kan slappna av och sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar