Summa sidvisningar

tisdag 15 april 2014

BVC besöket gick galant

Ingen feber idag men snoret rinner på lilla älsklingen.
Han har sovit skönt hela natten i alla fall.
Skönt för oss alla.
Hade tid för ett och ett halvt årskontroll, vikt, längd och spruta stod på schemat. 
För första gången visade Fabian tydligt att han ville vara hos mig. Han sträckte sig efter mig och höll om mig när jag hade honom i famnen.
Förutom sprutan och rinnande snor och tårar så var det ett positivt besök.
Det märktes verkligen att det går bättre med maten. Senaste gångerna vi kollat vikten har han stått still och kurvan började peka neråt. Nu hade han sen senaste kollen 5 mars gått upp nästan 800 gram!!!!
Så himla skönt 😀
Han är nu 83 cm lång och väger 11800 gram! Stora killen.
När vi var där sist hängde Fabians ben som två kokta spagetti. Nu imponerande han på både sköterskan och läkare när han visade att han kunde både stå och gå med sina ben!
Eftersom han var feberfri så gick det bra att ta sprutan,  han var inte ledsen så länge så det gick faktiskt riktigt bra.
När vi gick hem var han så trött att han nästan somnade sittandes. Försökte lägga honom men vips så sitter han upp igen.  Såg ett annorlunda "fordon" på väg hem också,  en hästdroska mitt i stan.
Kom hem till dukat bord, Robert hade gjort en god sallad åt mig ♡
Fabian somnade direkt vi kom hem lilla plutten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar