Summa sidvisningar

fredag 4 november 2016

Tänt ljus för dom som lever vidare i våra hjärtan och minnen

 Visst passar vi allt bra att stå på röda mattan bredvid en limousine 😊
Lever lite på gårdagens äventyr än idag.
 I morse fick vi besök av Selma och Fanny. Dom hade färskt bröd med sig så vi åt frukost tillsammans.
Jag hade bakat en äppelpaj som vi tog till kaffet senare.
 När dom åkte hem gick jag och Fabian ut på en långpromenad.
Vi gick upp till kyrkogården och tände ljus för några vänner som gick bort alldeles för tidigt.
 På eftermiddagen om vi bussen ut till Grycksbo.
Där tog vi sällskap av Alice, Elin, Selma och Fanny ner till kyrkogården för att tända ljus till min mormor och morfar.
Fanny skulle gå ner imorgon och tända till min farmor och farfar då vi inte hade så många ljus med oss.
 Tjejerna var snabba i fötterna så Fabian kom lite på efterkälken.
Lite svårt med balansen med alla kläder och klumpiga skor.
 Han dök på näsan och ville inte gå mer sen lilla plutten.

 Flickorna dom traskade på. Det var himla kallt ute.
-4 C° och inga långkalsonger




 När vi skulle gå hem igen tog vi en annan väg.
 Där fick vi se en stor älg stå i lugnande ro och äta äpplen i en trädgård
 Den går visst omkring på byn och är helt oblyg.
Men jag tyckte den var rätt läskig.
Det är inga små djur direkt.
 Hemma i värmen igen kröp Fabian ner i soffan med Fanny.
Flickorna lekte och busade med Jesper i köket.


 Lite lek på Selmas rum hanns med innan Robert kom och hämtade oss.


 Jag kände mig genomfrusen och satte mig i soffan under en filt när vi kom hem.
Robert fixade en riktigt smarrig tacogratäng under tiden.
Vi har varit ute nästan hela dagen idag.
Det känns för vi var extra trötta allihopa å kvällen.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ska höra med Robert om han minns hur han gjorde gratängen. Han tog lite av det som fanns hemma 😊

      Radera