Summa sidvisningar

söndag 27 november 2016

Kallaste julskyltningen

 Fabian och mormor var ut och kollade tåg och Tomtar på stan medan jag satt och sydde lite.
Han skulle ha sin tomteluva på sig och det var väl passande när det var julskyltning på stan.
 Jag gick med dom ner för att se lite vad som hände och så skulle vi äta.
Men herregud vad det blåste kallt!!
Var inte särskilt mycket folk ute och det förstår jag mycket väl.
 Vi gick raskt in för att sätta oss i värmen och äta.
Utanför stod alla Lucia kandidater i blåsvädret och tryckte sig mot rutan.
Vi såg bara ryggarna på dom.
Mamma är så rolig.
-När brukar dom fira Lucia då?
Jaa kan det var på Luciadagen den 13:e december kanske? 😂
 Vi åt en varsin cesarsallad  sen gick vi hem i värmen.
Pyntade till balkongen lite adventsfin också.
Nu vill jag ha snö!!
Det blir ju så ljust och fint då.
Nu är det bara mörkt, mörkt, mörkt....
 Den här lilla buskillen somnade i soffan efter ett skönt varmt bad.
Vi har sovit lite hur som helst nu i flera veckor när vi varit sjuka om vart annat.
Jag snarkar som ett helt sågverk.
Att Fabian kan sova bredvid mig som jag låter är ett mirakel.

Ibland har han och Robert sovit på vårt rum.
Ibland har han och jag sovit på syrummet och ibland har vi försökt sova på samma rum alla tre.
När Fabian sov på sitt rum sist minns jag inte ens.
Ikväll bar jag in honom till sin säng när han somnat.
Jag har hunnit in en gång redan och fått honom att somna om.

Robert jobbar till halv elva ikväll.
Nu sitter jag här i min ensamhet och myser med tända ljus i mitt orangea vardagsrum och kollar på Beck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar