Summa sidvisningar

söndag 13 november 2016

Farsdag och "ny" vagn till Fabian

 Såhär har vi legat i ett par dagar.
Som siamesiska tvillingar nästan.
 Han ska ligga på mig och sova hela tiden.
Men det gör mig ingenting. Inte alla som får äran att sova bredvid en sån söt kille❤

 Idag har han varit piggare.
Robert har jobbat hela helgen och jag och Fabian har bara tagit det lugnt.
Varit ut och fått lite frisk luft och myst i sängen i syrummet framför tv'n .

Idag överraskade vi Robert med en god portergryta när han kom hem från jobbet.
Jag hatar att få hela kryddor i munnen när man ska äta.
Därför brukar jag alltid stoppa dom hela kryddorna i te silen och lägga den i grytan.

 Vi sydde ett par byxor till Robert medan grytan kokade.
Fabian somnade i sängen på rummet medan jag sydde.


 Trodde inte jag skulle lyckas sy färdigt byxorna tills idag.
Därför hade vi köpt paket som han fick redan igår.
Hade ingen lust att gå upp före halv fem för att ge honom frukost på sängen på söndagen.

 Fabian var så stolt när han gav pappa sina paket, så hjälpte han till att öppna sen.

 Idag stod hann i hallen och väntade på att pappa skulle komma hem.
 Otåligt vankade han lite fram och tillbaka och ropade ut i trappen efter pappa.

 Och till slut kom han!
 Han sträckte fram paketet med byxorna till pappa och såg så glad ut❤


 Sen åt vi världens godaste portergryta !!
Jag har börjat få ont i halsen och känt mig hängig idag.
Jo då mycket riktigt börjar jag bli sjuk också.
Jag som nästan aldrig har feber känner direkt i kroppen när den kommer.
Får så ont i ryggen och hårbotten, lika varje gång jag har feber.
 Vagnen som gick sönder gick inte att laga.
Inte gick det att köpa reservdelar heller då den var för gammal.

Vi hittade en efter mycket om och men på Blocket av lite nyare modell till rätt pris.
Fabian var så glad för sin vagn.
Nu kan vi gå ut och titta på tåg igen😊

1 kommentar: