Summa sidvisningar

torsdag 10 november 2016

Finns det nåt värre än skräckfilm! Och godare än morotskaka?

 Det var en fin vit morgon när jag gick till jobbet.
Har bakat en farligt god morotskaka idag.
Här kommer recept på den:

  • 1. Smält smöret och låt det svalna. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner smör och mjöl väl blandat med de torra ingredienserna. Rör sist i de rivna morötterna.
  • 2. Smörj och bröa långpannan, häll i smeten och strö om du vill på lite extra kanel och kardemumma. Grädda i 175 grader mitt i ugnen ca: 12-15 minuter. Beror lite på hur stor långpannan är. Låt kakan sedan svalna.
  • 3. Till glasyren är det bara att blanda ihop allt för hand. Ta en elvisp och vispa allt till en slät kräm. Smaka av och tillsätt ev. mer vaniljsocker. Bred krämen över kakan och skär upp den i lagomt stora rutor. Servera och bli beroende!
 När jag kom hem från jobbet så sydde jag lite.
En tröja och en mössa till en kille i Fabians ålder.
Riktigt coolt tyg som han valt själv.

 Men före det så sydde jag ett par till byxor i mönstret jag ritade förut.
Älskar dom byxorna!
Både snygga och sköna.
Det är faktiskt en rätt cool känsla att gå i kläder man sytt själv.
Ska sy byxor till Robert också.
Han har ett par favoriter han med som jag sytt.
Gillar såna här detaljer som synliga sömmar och udda färger i fickorna.
 Nåt jag däremot inte gillar är skräckfilm!! Jag rent utan hatar det!
När jag sett en är jag rädd i flera veckor efteråt.
Robert däremot han älskar skräckfilm.
Men han blir rädd så håret står rakt ut på armarna på honom och den "frodiga" mustaschen krullar sig under näsan.

Jag började blogga istället men nu har jag inget mer att skriva.
Får kolla in i kudden istället .
Fy för skräckfilm säger jag bara!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar