Summa sidvisningar

torsdag 29 oktober 2015

Bilder från vår trevliga familjekryssning

Det var mycket vi skulle ha med oss ner i bilen när vi skulle åka. Fanny och Selma åkte mest oss i bilen till Stockholm och resten av ligan åkte buss.
Fanny tog båda barnen ner till bilen och jag och Robert tog allt pick och pack som skulle med.
Lite trångt i baksätet med två barnstolar men Fanny var lika glad för det :)
Dom små hade gott om plats i sina stolar och busade med varandra.
Fabian har fått en dvd så han kan se på film när vi åker längre sträckor. Förut har han kollat på min mobil men nu får jag ha den ifred för mig själv.
Vi stannade till i Enköping och åt på Shop shop. Världens godaste snabbmatsrestaurang. Har hört ryktas om att den ska komma hit eller till Borlänge, hoppas det stämmer.
Selma hann sova två gånger i bilen. Fabian somnade precis innan vi skulle stanna och äta sen somnade han inte nåt mer.
När vi kom fram till hamnen stod resten av familjen som åkt buss och väntade på oss. Då vi var så många (13 stycken) så fick vi checka in som grupp. Vi hade bokat early boarding så att vi fick gå ombord tidigare.
Det var mestadels pensionärer med på båten. Ibland blir jag lite konfunderad över hur en del pensionärer beter sig. Vi fick ju gå ombord en timme tidigare än dom som inte hade Early boarding.
Trots det så fick vi tränga oss fram mellan pensionärerna som ställt sig i kö redan för att få gå ombord en timme senare. Sen har dom mage att se riktigt sura ut när vi försöker ta oss fram med barnvagnar och rullstol för att kunna gå ombord. Som att vi skulle försöka att tränga oss före dom.
Vi fick inte gå till våra hytter förrän efter en timme. Men det gjorde inget, barnen fick röra på sig lite och vi vuxna tog en varsin öl.
Alice som inte kunnat sova på bussen somnade direkt vi kom på båten.
Självklart hade jag packat med mig selfiepinnen så jag kunde få med oss alla på bild :)
Vi hade bokat bord till buffén 18:30. Vi gick till våra hytter och bytte om innan maten.
Man skulle kunna tro att Jesper gillade pannacottan som var till desserten ;)
Fabian och Fanny hade pusskalas vid matbordet.
Det var ingen riktig ordning vid vårt bord. Först kastade Fabian en leksak över borde så Jesper fick ett glas vin över sig. Som tur var vitt vin. Robert fick ett glas rött över sig när vi åkte sist, inte hade han nåt mer ombyte med sig heller då. Han fick lov att gå och köpa sig en t-shirt och gå i resten av kvällen.

När Jespers skjorta börjat torka så drog Selma omkull en öl över honom.
Alice hon sprang mest omkring så det gick inte ens att få med henne på bild.
Efter maten gick vi ner till vår hytt en sväng.
Selma sov i vagnen och Fabian och Alice härjade runt och lekte.
Selifiepinnen åkte fram igen för ett gruppfoto :)

Tänk att jag har fått en sån stor härlig familj♡
Vi gick upp för att kolla på dansanta pensionärer och köpte oss en god drink. Köper alltid en sån på båten och alltid bara en.
Fabian somnade som en stock när vi gick till hytten för att lägga oss. Han hade hållit igång hela dagen.
Det var ett lika glatt gäng dagen efter som dagen före.
Vi åt lunch på en restaurang på båten. Vi hade kvällsbuffé och frukostbuffé men ingen lunch.
Jag och mamma åt lax och potatisgratäng och dom andra pulled pork burgare.
Resan hem blev ju som sagt en aning längre tidsmässigt än väntat. Vi kom hem nästan samtidigt som dom som åkte buss.

På tal om resan hem. Båten skulle komma i land kl 15:30. När vi hade ätit lunch så gick vi till hytten för att lägga Fabian. Klockan var då strax efter halv ett. Tror ni inte att det satt ett par pensionärer med sina resväskor packade och klara och med ytterjackorna på sig och väntade på att kliva av båten!!

Alltså dom har all tid i världen som pensionärer. Är det inte bättre (roligare) att ta vara på tiden ombord på båten än att verkligen garanterat ha första tjing på att stiga av båten och stå först i kön?!

Jag blir så himla full i skratt. Dom har bråttom överallt. När vi stod och köade för maten på buffén så nästan slog dom sig fram i kön och trängdes sig fräckt före. Jag menar absolut inte att alla pensionärer är så, men det är bara pensionärer som betett sig på det viset när vi åkt på kryssningar.
På jobbet har jag haft underhållning idag av en trubadur som spelade och sjöng.
Jag bjöd på kycklingfile med potatisgratäng och champinjonsås. Och sallad.

Jag är så otroligt lycklig och tacksam för att just jag fick mitt jobb. Jag blev så lovordad idag av mina fina vänner där. Mina ögon tårades av alla fina ord. Jag tror att vi uppskattar varandra minst lika mycket mina vänner och jag.

Det blev en mycket lyckad kväll!!