Summa sidvisningar

onsdag 7 oktober 2015

Frost i mustaschen

Försöker att få till min vardagsmotion genom att gå till jobbet. I morse var det riktigt friskt ute och ett par minusgrader. 
Det var de nog även i sovrummet. Hade fönstret på glänt och vaknade med frost i mustaschen. 

Under täcket var det varmt och gosigt men det var nån som tjoade och ropade på mig från rummet bredvid så det var vackert att bara stiga upp.
Det var en klar fin morgon när jag gick till jobbet.
Där har jag haft sällskap av en tjej idag som ska hoppa in för mig när jag ska vara ledig. Vi har bakat och tittat på film på jobbet idag.


Filmen om Falun på 70-talet. Förra filmen om 60-talet vi såg förra veckan var det en av "mina" pensionärer som var med i. Den här filmen var min mamma, pappa, farbror och farfar med i. Riktigt skoj att kolla dom där gamla filmerna. Så synd att så mycket gamla byggnader och alléer har rivits och förstörts i vår fina stad som var.
Blev hämtad på jobbet av Robert och Fabian så åkte vi och handlade. Robert lagade en god wook och mamma åt med oss. 
Han hade även bakat en blåbärspaj som vi fikade med våra vänner Hanna, Henke och lilla Loke som kom på besök på kvällskvisten. Loke var så fin i kläderna jag sytt till honom som han fick när han döptes. 

Nu gäspar jag snart käkarna ur led och ska ta och hoppa i säng. Har kollat på den spännande serien Modus, lyckades hålla mig vaken den här gången :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar