Summa sidvisningar

söndag 11 oktober 2015

Jobb = vilodag

Det går i ett på dagarna med Fabian. Ett vakande öga på honom hela tiden och då menar jag verkligen HELA tiden.


När Robert skulle åka och jobba åkte vi med för att åka lite buss. Fabian blev hungrig på vägen så vi hoppade av i Grycksbo för en matpaus. 
Fanny och Selma mötte upp oss vid busshållplatsen. 

Selma satt i sin nya bärsele och blev så glad att hela hon sprattlade när hon fick se oss.
Fabian fick också sitta i bärselen. Älskar vår bärsele. Den används flitigt av oss.
Fanny och Selma gillar sin sele med så det var ju toppen.
G som i Goding♡♡♡ 
Fabian fick lite mat i magen sen tog vi nästa buss hem igen. Då fick vi sällskap av Felix till bussen.
Idag tittade vi på björnen i dagsljus medan vi väntade på bussen.
Tittut!! :-)
Det blir mörkt rätt snabbt ute nu. Inte alla gånger man kommer ihåg att ta på sig eller ta med sig reflex när man går ut. Jag brukar vara väldigt noga med att synas när det är mörkt ute.
Klippte till en bil i röd reflexvinyl och strök fast på Fabians mössa. Syns knappt i ljuset men med blixten på och i mörker så syns den tydligt. Perfekt! Då syns vi och reflexer är alltid med. Jag har också en mössa med reflex på som jag gjorde förra året. 

Ska nog sätta reflex på mitt pannband också.

Robert var hemma på rast när jag höll på med mössan. Fabian hoppade omkring överallt. Först plockade han ut (noga utvalda kläder) ur sin garderob och gav till Robert. Sen skramlade det till i köket (jag var alldeles i rummet bredvid) då lyckades han nå en glasskål med mat i och kasta på golvet.

Glasskärvorna yrde tillsammans med korvstroganoff och makaroner.... allt han får tag i ska kastas. Fick skynda mig att lyfta upp honom och ge till Robert för att sen städa köket innan Roberts rast var slut.

Imorgon får jag åka till mitt jobb och hämta andan lite. Dricka kaffe i lugn och ro medan det är varmt. Sitta still en liten stund utan att behöva hoppa upp och ner hela tiden.
Även om jag har svårt att sitta still längre stunder så är det skönt med åtminstone en liten stund ibland. 
Hemma blir dom små stunderna väldigt små.
Nu väntar sängen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar