Summa sidvisningar

torsdag 1 oktober 2015

Älskar fredagskänslan (och Langos)

Det skönaste när jag åker hem från jobbet på torsdagar är helgkänslan. Den har jag aldrig haft förut eftersom jag alltid jobbat helger. Mamma och Fabian mötte mig efter jobbet så gick vi ut på stan och köpte oss en varsin Langos. Vi hade gott och väl kunnat dela på en för så stora var dom. Sagolikt goda var dom i alla fall!
När vi kom hem blev det lite bus och lite mys. Fabian kom dragandes på alla sina mössor. Jag skulle ha en och han skulle ha en på sig. 
Han hade mössa på sig hela kvällen ända till läggdags. Jag tror att ståskalsträningen hjälpt till att få Fabian att sätta ner hälarna när han står. Allt oftare står han med hela fötterna i golvet och inte på tå. Han har börjat stå i sitt kök på rummet. Perfekt ståhöjd för honom.
Fotpallen i vardagsrummet samt bordet där inne är också perfekt höjd att stå mot.
När pappa kom hem från jobbet och ville se på hockey så ville Fabian att dom skulle kolla i böcker istället. 
Han börjar intressera sig allt mer för böcker. Men tålamod att sitta och lyssna när man läser det finns inte. Han sitter mest och pekar så ska man säga vad det är. 
Nu blir det hopp i säng för mig också. Skulle bli såå tacksam om jag fick sova lite längre än tre på natten. 
Tur för Fabian att han är så söt. Får passa på att gosa så länge det går. Jag tänker ofta så när jag sitter uppe med honom på nätterna. Jag blir aldrig irriterad på honom fast mina ögon går i kors av trötthet. 

Dom här småbarnsåren bara susar till och är snabbt förbi. Jag njuter verkligen varje vaken stund med Fabian. Att han älskar närhet och mys gör ju inte saken sämre♡

3 kommentarer:

  1. Hejsan..
    Jag kommer att flytta till en lägenhet i samma område/hus som er, får man fråga hur bred gardin du har i Fabians rum. Ser att du satt den direkt mot själva rutan. Är området ok? Har aldrig bott så centralt tidigare.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Va kul :)
      Gardinen på hans rum är 1 meter bred. Vi trivs toppen med att bo såhär centralt. Kan vara lite livat på gatan utanför på helgerna när folk ska hem från krogen. Men det hörs bara om man har fönstret öppet (sover gärna med öppet fönster) i övrigt är området helt ok.
      Kram och trevlig helg!

      Radera
    2. Hej!
      Va kul :)
      Gardinen på hans rum är 1 meter bred. Vi trivs toppen med att bo såhär centralt. Kan vara lite livat på gatan utanför på helgerna när folk ska hem från krogen. Men det hörs bara om man har fönstret öppet (sover gärna med öppet fönster) i övrigt är området helt ok.
      Kram och trevlig helg!

      Radera