Summa sidvisningar

fredag 16 oktober 2015

Städa, städa varje fredag.....

Rasmus är alltid så himla snäll och ställer alltid upp och hjälper alla. Idag hjälpte jag och mamma honom att flyttstäda hans lägenhet. 
Fabian låg som en liten pannkaka på golvet och tittade så mormor skötte sig. Robert kom ut med honom när han skulle åka till jobbet. 
Det här med att städa är inte Fabians starka sida.
Stöka till däremot det är han en riktig hejare på! 
Vi har tränat på att kladda ner sig på kvällen. Det går framåt där med. Yoghurt i hela köket, skeden kan man ju alltid använda till att måla bordet med om inte annat. 

Jag tände ljus och mös ner mig i soffan och skulle försöka få i mig lite mat i tron att han ville sova. Han har haft en knasig sovdag idag och då blir kvällarna oftast också knasiga vid läggdags. Så även denna gång....
Men nu tror jag han håller på att somna i alla fall.
Han tog upp tallriken och skulle försöka hälla i sig yoghurten, det slutade med kladd överallt utom i munnen :) 
Men det går framåt. Han smakade även lite banan av mig idag. Inte för att han fick mycket i sig men det är ett stort framsteg att han ens vill stoppa nåt nytt i munnen och smaka. Små små steg som för oss blir enorma♡


Efter att ha städat hos Rasmus hela dagen så var det bara att fortsätta när vi kom hem. Vi åkte buss med Robert hem.
Jag plockade ihop överallt typ tio gånger på samma ställe. Hade ju "hjälp" men vi samarbetar dåligt när det gäller just städa och plocka ihop.
Hade tänkt baka när han somnat men nu känner jag mig som en urvriden trasa och all ork har bara försvunnit. Vi ska ju ha lite kalas för Fabian imorgon. Tror jag bakar när jag vaknat imorgon istället. 

Har hållit igång hela dagen idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar