Summa sidvisningar

torsdag 15 oktober 2015

Mot mörkare tider (men vi lyser upp)

Fick sällskap på min promenad till jobbet i morse.

 När klockan ringde kl 07:00 var det alldeles mörkt ute. Fabian hade hållt låda några timmar tidigare så han sov när klockan ringde. Det är ytterst sällan som jag vaknar av att just klockan ringer. 
Det var en dimmig morgon när vi gick till mitt jobb. Vi såg inte ens Tisken som försvann i dimman. Det tar lite drygt 40 minuter att gå till jobbet. 
Där har vi spelat Bingo idag.
Jag fick dock gå ensam hem från jobbet. 
Det blir mörkare tidigt för var dag som går nu. Vagnen vi har till Fabian är svart och likaså är åkpåsen. 
Inte så man syns så jättebra när man är ute i mörkret och går. 
När jag kom hem från jobbet så mötte jag mamma och Fabian utanför. Vi gick till Åhléns för att kolla vad reflex kostade. Ett smalt band som endast var 1,20 långt gick på 75 kronor. Lite för dyrt för min plånbok. 

Mamma kom på att man kan ju ta reflexen från en reflexväst istället. Den är dessutom bredare och en sån väst kostar inte mycket.


Nu hade jag en massa västar hemma som ligger så jag sprättade av en remsa från en sån. Sydde på den på åkpåsen och nu kommer vi att synas bra när vi är ute. 

Imorgon bitti ska jag och mamma åka ut till Grycksbo och hjälpa Rasmus att städa hans lägenhet då han och hans tjej ska flytta ihop i en större lägenhet. 

1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag ville bara ge ett tips,köpte reflextejp på claes Olsson och tejpade vagnchassit med funkar toppen!Går att tejpa på tyg med 😄Mvh Lina

    SvaraRadera