Summa sidvisningar

torsdag 22 oktober 2015

Äntligen gjort nåt åt saken

Idag har jag tagit tag i nåt som fått mig att må dåligt i snart fyra år.
Jag har rensat ur allt som är för smått i garderoberna. 
Varje gång jag öppnat garderoben och ska leta på nåt att sätta på mig så har ångesten kommit som ett slag i magen. Jag ser bara det jag önskade att jag kunde ha men inte en suck att jag skulle få på mig det.
Nu slipper jag se det nå mer! Tre sopsäckar med för små kläder fick jag ihop. Kläder som legat där och hånlett åt mig varje gång jag öppnat garderoben. 
Det tog ett tag att gå igenom allt, men jag hade en bra hjälpreda med mig.
Nu är frågan om jag ska spara och hoppas jag kommer i dom igen? Sälja? Sy om? Skänka bort? Slänga? 
Jag tror att jag frågar mina döttrar först om dom vill kolla igenom om dom vill ha nåt. Sen spar jag lite att sy om och resten skänker jag bort. Vissa kläder är knappt använda. Köpte nya byxor under Biggest Loser tiden när jag hade gått ner 20 kilo innan jag blev gravid. Dom byxorna får jag inte ens upp över vaderna nu. Jag hann inte använda dom länge innan jag växt ur dom.
Fabian sov en sen middag så när vi rensat klart gick vi ut och gick över en timme. Klockan är nu 22:30 och han har fortfarande inte somnat. Jag tror han får släcka efter sig när han lägger sig. Han har två trötta föräldrar som vill gå och sova....
Annat var det när han var en liten minikille. Då somnade han sött på pappas arm ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar