Summa sidvisningar

lördag 19 september 2015

Prideparad och klippning

Sovmorgon är överskattat. 05:15 tyckte Fabian att det var lagomt att stiga upp en lördag morgon.
Han somnade om i 8 tiden och jag kröp ner bredvid min älskade man en stund till....och somnade om jag med.
Vi gick ner på stan när vi vaknat till allihopa och Fabian fått i sig mat. Det var prideparad på stan. Vi kom precis som paraden kom.
Det var massor med folk som gick med, hörde ryktas om över 1200 personer i tåget. Och ett par hundar...
Efter att ha tittat på alla glada människor så gick vi för att äta lunch på Mimos. Vi delade på en pizza och tog en varsin öl till maten.
Lite lyxigt att kunna göra så. Ingen av oss skulle köra bil och så bor vi ju mitt i stan. Lördagslyx kan man kalla det.
Pizzan var så stor så att även fast vi delade på en så orkade ingen av oss äta upp hela sin bit. 
Fabian rockade loss på dansgolvet i sin rullstol. Han fick en leksak av en snäll tjej som jobbade där och blev jätteglad. 
Rasmus och Lina var hem till oss och åt på kvällen. Lina fick en mössa som jag sydde medan hon lekte med Fabian. Fabian är så himla förtjust i Lina. Han imponerade på henne ordentligt idag. Dom hade en massa byggklossar och Lina satt och sa vilka färger det var på dom. Då tecknade han samtidigt som hon sa det och hon tittade frågande på mig. Jag talade om att han visade röd och blå och hon såg ju tydligt att det var det han gjorde. Han kan den där killen Fabian.
När dom åkt hem och Fabian somnat så satte jag mig vid symaskinen igen. Jag, ett glas vin och symaskinen. Robert kollade på hockey på tv'n. Vi har våra olika intressen. 
Knåpade ihop lite kläder innan vinet började ge verkan och risk för fyllkörning fanns.
Jag har beställt tid för klipp och färg idag. Vad jag ska göra vet jag inte riktigt,  men jag är lite sugen på rosa slingor eller nåt annat lite halvgalet nu när jag har chansen.

2 kommentarer:

  1. Kör på rosa!!
    Var har Fabian köpt sin keps?:)
    Kram Suzi www.suziettan.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lutar åt rosa! :) "kepsen" som Fabian har på sig har jag sytt till honom.
      Kram :)

      Radera