Summa sidvisningar

lördag 26 september 2015

Loppislördag och kvällssömnad

Barnbarnen har avlöst varandra hemma idag. När Selma åkte hem kom Alice och Elin till oss istället. 
Vi gick på loppis och så var vi förbi i min kusins och hennes mans butik Calimero. Gjorde ett par fynd till mig själv på loppisen. Två tunikor för 65 kronor 
När vi kom ner på stan igen så var vi in på Stadium. Köpte Fabians skor där förut och idag kände Elin en hård grej i ena skon. Tur han inte kan gå för då har nog den där grejen gjort riktigt ont på foten. Hade inget kvitto kvar men chansade och gick in och pratade med dom ändå. Det var inget snack om saken, fick ett par nya skor direkt. Det är bra service det! 
Alice och Fabian busade och var snälla med varandra. 
När Elin och Alice åkte hem och Robert kom hem så satte jag mig vid symaskinen. Sydde en bilartröja till Fabian. Han blev lika glad som alltid när han får nåt nytt.
Sen sydde jag en tröja, t-shirt och ett par byxor till en annan Fabian som snart också fyller tre år.
Gillar den randiga mudden som bryter av lite.

3 kommentarer:

  1. hej halooj Cathrine :-) Nu är jag här och läser! Tycker Alice är så likt dig :-) vet inte om det är luret i blicken eller vad ;-)
    vad otroligt fina saker du syr!
    Kram till Dig och familjen <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Malin!! Tack så mycket :-)
      Ja det var faktiskt en till tjej den här veckan som tyckte att jag och Alice var lila :-)
      Brukar in och läsa hos dig med men nu var det ett tag sen faktiskt.
      Kramar till dig och familjen! ♡♡♡

      Radera
    2. Hej Malin!! Tack så mycket :-)
      Ja det var faktiskt en till tjej den här veckan som tyckte att jag och Alice var lila :-)
      Brukar in och läsa hos dig med men nu var det ett tag sen faktiskt.
      Kramar till dig och familjen! ♡♡♡

      Radera