Summa sidvisningar

måndag 7 september 2015

Heja Sverige

Idag har jag bakat, planerat inför kommande aktiviteter, skrivit program och delat ut till dom boende där. Har även ringt till IT om hjälp att koppla in min dator och skrivare och få igång mitt internet på jobbet.
 Haft trevliga pratstunder med mina nya vänner över en kopp kaffe.
Har jag sagt att jag älskar mitt nya jobb ;)
Dagen har gått i ett idag. Blev barnvakt åt ett par kompisars pojke på snart två år en stund på sena eftermiddagen. Fabian var lite reserverad i början och skulle sitta i min famn hela tiden. Var nog rädd att Oliver skulle ta hans mamma men sen märkte han nog att det var lugnt. Oliver var mer intresserad av hans leksaker. 
När Robert kom hem från jobbet pekade han nästan stolt på Oliver och visade att han var här.

När hans mamma hämtat honom och Fabian lagt sig tog jag en liten cykeltur. 

På kvällen har vi sett ett alldeles underbart tv program som hette Heja Sverige. 
Missade ni det så måste ni se det på play. Vilka otroligt varma, kärleksfulla, glada människor med funktionsnedsättning. Så mycket livsglädje i dom. 
Man kan inte låta bli att tänka på hur Fabians framtid ser ut. 

Jag satt och log genom hela programmet. Tänk att vi är så lyckligt lottade och har en alldeles egen sån unik kille hemma. I deras värld finns inga problem, dom sprider glädje omkring sig. 

Det var speciellt en kille som påminde mycket om Fabian. Han gillade att åka buss, precis som Fabian.
Imorgon är jag ledig och då ska vi ut och åka lite buss med pappa när han jobbar.
Dumt att planera nåt men vi gör även ett nytt försök med öppna förskolan imorgon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar