Summa sidvisningar

söndag 27 september 2015

Ibland överträffar man sig själv

Det där med att söndag är vilodag det stämmer då inte här hemma. Robert har jobbat hela dagen. Det har varit centerstämma på lugnet med över 1200 närvarande/besökande. Han har kört folk fram och tillbaka hela dagen.

Fabian vaknade strax före 06 så vi var uppe tidigt hela familjen. När Robert åkt så hade jag och Fabian "morgonmys" och tittade på Ice Age. 
Runt nio började han bli trött igen. Efter lite gröt i magen så somnade han gott.
När han vaknat så tog vi en promenad upp till Lugnetstadion. Hade turen och träffa Robert där och fick en puss. 
Den här långa, klåfingriga killen får man ha ett vakande öga på hela tiden. Han är överallt. 
Har fått en hel del gjort idag. Sytt byxor, tröja och mössa till Fabian. Promenerat, tvättat två maskiner och hängt dom. Klippt håret på både Rasmus och Robert. Gjort pannbiffar med hemlagat potatismos och stuvade morötter och bakat bröd. 
Min lilla hjälpreda somnade tidigt idag. Redan klockan 18 så jag fick baka i min ensamhet (det gjorde mig inget). Kan tänka mig att det blir en ännu tidigare uppstigning imorgon än idag.....
Jag har bakat ett enkelt och gott bröd man gräddar i stekpannan. Har inte bakat det sen mina stora barn var små. Så otroligt gott när det är nybakat och varmt. Bre på smör som smälter och några skivor ost. Nu har vi bröd till frukost imorgon. 
Blev lite oordning på bilderna. Receptet på brödet kommer medan. Jag blir bara så glad när jag viker tvätt och i stort sett allt i Fabians hög är hemsytt.
Han "hjälpte" mig att sy idag också. Han vet precis hur det ska vara. Han la i både tyg,  papper och leksaker på symaskinen. Han kommer att gå långt den killen.

1 kommentar:

  1. Du gör så fina kläder♡. Skulle så gärna vilja ha till min 2åring. Kan man beställa av dej?/mia

    SvaraRadera