Summa sidvisningar

tisdag 1 september 2015

Min första arbetsdag med Fabian

Jag sitter i min ensamhet i soffan och firar med ett glas Pepsi Max.
Det är min första dag som friskskriven på över ett och ett halvt år.
Jag har jobbat min första dag med Fabian.
Jag jobbar heltid för första gången i mitt liv.
Då jag i stort sett alltid jobbat natt (förutom några kortare dagjobb i hemtjänsten )
Så har jag alltid jobbat deltid.
Nu har jag två halvtidsjobb. Måste säga att det jobbet på kommunen som fritidsledare är rena semestern jämfört med att vara hemma med Fabian.
Älskar båda mina jobb såklart.
Att få gå till min träffpunkt och umgås med mina nya vuxna vänner är jätteskoj och jag får ett lugn där.
Ingen stress på nåt vis.
Fast jag måste tagga ner mig själv ofta.
Jag hade kunnat vara där på min fritid och hålla på för så kul är det.
Det blir lite så ändå för ibland blir det svårt att hinna med allt på en halvtid.

Hemma med Fabian går det i ett hela tiden. Han ska aktiveras och tränas och han är högt och lågt.
Vi hade ju tänkt gå till öppna förskolan i morse men det blev inget av med det.
Men jag fick däremot börja att jobba väldigt tidigt på min första arbetsdag med honom.
Vi gick upp före kl 05.
Han somnade om efter 7 och sov ända till 11.
Förskolan stängde tolv så det var ingen idé att gå dit.

Han har fått träna på att umgås med barn ändå då Selma varit här.
I början är han lite skeptisk mot henne men det går rätt snabbt över.
Sen är han faktiskt riktigt snäll mot henne. Han till och med pussar och kramar på henne.
Hon kryper efter honom och härmar han hela tiden.
Eller dom härmar varandra lite.
Dom ligger lite på samma nivå.
Har börjat resa sig mot allt och försöker att klättra.
Enda skillnaden är att Fabian är aningen längre än Selma och då tittar hon lite avundsjuk upp på honom och önskar att hon också nådde så långt.

Det var inga större problem vid läggningen på kvällen då Fabian var trött så ögonen gick i kors.
Hoppas på en hel natts sömn nu.
Imorgon ska jag skruva ihop byrån färdigt på jobbet.
Ringa och boka in lite aktiviteter, köra bort allt skräp som blev efter möblerna, handla inför räkfrossan, fixa glass och göra fruktsallad som jag ska ha som aktivitet imorgon.
Hoppas allt hinns med.
Annars har jag förmiddagen på mig på torsdagen också.
Sen var det de här med att inte stressa och ta det lugnt.....

Fanny har köpt en egen symaskin idag. Ska ha lite sykurs med henne sen. Jätteskoj att hon också vill sy. En enkel bra maskin med alla sömmar man behöver ha. 

På eftermiddagen slängde jag ihop en blåbärspaj som jag och mamma åt. Ja vi åt inte upp hela, det är synd att man blir mätt ;) 

2 kommentarer:

  1. Du är otroligt duktig att sy. Har du någon bra mall på haremsbyxor? Skulle vara roligt om du i ett i lägg visar hur du syr byxa/tröja.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Tack så mycket :)
      Bara jag får tillbaka min symaskin så ska jag lägga upp bilder på mönster på haremsbyxor och hur man syr dom.

      Radera