Summa sidvisningar

söndag 29 december 2019

Ute på lite roligheter

 Vi tar till vara på våra lediga dagar och försöker fånga ljuset och lite frisk luft varje dag.
Fabian får gå så långt han orkar sen tar vi en längre promenad med han i rullstolen så att alla får röra på sig lite.

Var och matade fåglarna med lite majs istället för bröd.
Något två mindre trevliga damer damer inte såg, då dom muttrade när dom gick förbi att vi gav fåglarna bröd som det inte ens var någon näring i.
Men där sket dom en lök.
Sen kan jag väl tycka att bröd är bättre än inget alls va?

 I fredags fick jag och Robert lite tid för oss själva.
Fanny, Felix och Selma kom in och passade Fabian så att vi kunde gå ut och bowla och äta middag i lugn och ro.
 Vi åt god pasta på Basta.
Hade planerat äta deras goda risotto med sparris.
Men den hade dom tagit bort från menyn.
Så himla tråkigt, men pastan var god den med.
Men inte alls i klass med risotton.

 Jag och Robert har aldrig bowlat tillsammans så det här var första gången.
 Vi fick faktiskt till flera strike båda två men jag vann till slut.

 Stannade till på en drink på hemvägen.
Vi gick ut i tid och kom hem i tid.

Men är inte van vid drinkar så jag var lite mosig dagen efter.

Låg ganska länge i sängen och sa till Fabian att jag hade lite ont i magen.
När vi skulle gå och köpa godis på eftermiddagen berättade han i butiken och pekade på min mage och sa aj aj aj.

Som en liten skvallerbytta 😂
-Mamma är bakis 🤪😅

 Igår gjorde vi hemgjort plankstek och mormor och Felix kom hit och åt med oss.
Fabian fick en egen variant av plankstek som han kunde äta 😊❤

 Jag fick en vätskeryggsäck av Rasmus i julklapp.
Den invigde jag idag genom att springa till Grycksbo.

Benen var dock rätt tunga men mina dubbskor kom väl till pass efter delvis isiga gator.

 Jag tog mig fram till slut och fick skjuts hem av Robert och Fabian.

Jag har ju haft som mål att vara i mitt livs form när jag fyller 50.
Lite drygt 5 månader kvar så nu ska jag försöka steppa upp ett snäpp med båda mat och träning sista månaderna.

Sen ska jag såklart hålla i även efter jag fyllt år.
Mår så mycket bättre av träning i både kropp och kropp❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar