Summa sidvisningar

måndag 16 december 2019

Givmild, godhjärtad tomtenissa och tråkiga lekar

 Jag älskar att börja veckan med ett pass på gymmet.

 När jag kom hem blev det Fannys tur att gå över och träna medan jag fick sällskap av Lovis hemma.
 Hon är så jäkla rolig, pratar tok hela tiden så man håller på att skratta på sig

Men nåt man kanske inte bör säga eller tycka men jag gör det ändå, det är att det finns inget som är så tråkigt som att leka med barn.

Jag är gärna ute och hittar på saker med dom men när det kommer till fantasilekar och man ska prata med en dinosaurie till en annan.....Ja då håller jag på att dö trökdöden.
Jag vill ha lite fart och fläkt och att det ska hända nåt😂

Nu skulle jag ligga i Fabians säng (Var i och för sig rätt skönt) och först lyssna på när hon spelade elgitarr och sjöng för mig.
Det var riktigt underhållande kan jag lova🤣

Men sen skulle vi leka med dinosaurier och prata genom dom, då var det inte kul längre.

Behövde som tur var inte leka den så länge då vi fick lov att åka och hämta Fabian i skolan.
Han blev jätteglad när Lovis var med❤


 På eftermiddagen hade vi årets sista APT med jobbet och då fick vi en lektion i yoga.
 Helt fantastiskt så skönt det var att sträcka ut och mjuka upp hela kroppen.
Sen fick vi fika efteråt.

En trevlig pratstund med arbetskamraterna och sen sprang jag hem i ett försiktigt tempo på hala gator.
 Blev lite extra varm i hjärtat idag.
Fabian tuggar på allt och har sina kläder i munnen hela tiden så att dom blir alldeles blöta i ärmar och halsen.

Därför brukar han ha ett tugghalsband runt halsen så har han det i munnen istället för allt annat.

Han har lyckats tappa bort två såna halsband nu och dom är inte billiga.
260 kr på hjälpmedelsshoppen vid lasarettet.

Hittade en sida på nätet idag där det fanns för 250 kr så beställde hem tre stycken åt honom han kan få i julklapp så har vi några i reserv på lager.
Lade ut på min Instagram då jag tycker att man borde kunna få bidrag eller nåt stöd för såna här hjälpmedel då dom kostar så mycket (och lätt försvinner).

Vips så fick jag en swish, eller rättare sagt Fabian fick en.
En slant i julklapp till ett tugghalsband av en alldeles underbar och fin följare som vi faktiskt träffat och ätit tillsammans med i Enköping en gång.
Hoppas på fler träffar❤

Jag blir rörd till tårar av såna otroligt fina och oväntade gester🙏
Vilka underbara människor det finns, vissa med extra stora hjärtan❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar