Summa sidvisningar

söndag 1 december 2019

Har nån sett min tappade motivation och skaparlust

 I år fick Fabian sin första julkalender nånsin.
Jag köpte den på rean förra julen för endast 30:- .
Rena fyndet 😁

 Idag fick han öppna första luckan och det var en mycket lycklig och nöjd kille som fick en bil i lucka nr 1.

Nu tror han att det är bilar i alla luckor och har även lite svårt att hålla fingrarna i styr så lucka 14 är också öppen....

Men nu har vi talat om hela dagen att han ska öppna lucka 2 imorgon så när han skulle lägga sig på kvällen visade han lucka 2.
Självklart skulle han sova med kalendern i sängen.
Känner jag han rätt kommer han nog i 2 tiden i natt trippande med kalendern med sig in och tror att det är morgon.


 Robert och Fabian tog en tur med gamla ångloket ut till Grycksbo på förmiddagen.
Jag hämtade upp dom med bilen där då vi skulle vidare till Borlänge och köpa vinterskor till Fabian.



 När vi kom hem från Borlänge klädde jag om och Robert och Fabian körde ut mig till Gamla Staberg.
Ibland tycker jag att det blir så enformigt och tråkigt att springa samma rundor hemifrån så då kör dom iväg mig nånstans så jag får springa hem.

 Varma vindtäta byxor och dubbade skor, då springer man bekvämt.

 Var ljust när jag började men mörkret kom rätt snabbt.
Men Jag är alltid utrustad med mycket reflexer så att jag syns.
 När jag var ca 1 km hemifrån började magen krångla.
Sista halva kilometern fick jag gå med små steg och knipa ihop skinkorna.

Hoppade snabbt ur skorna i hallen med alla kläder på och rusade snabbt in på toaletten när jag kom hem.
Löpning kan verkligen sätta fart på magen😅💩

 Klädde om och drog snabbt ner på stan när jag var klar med nr 2.
Det var julskyltning på stan och Fabian ville träffa tomten.

 Han talade om för tomten att han ville han bilar.
Pekade på leksaksaffären och visade var bilarna fanns.
Sen gjorde han high five med Tomten och gav en kram så skulle vi gå därifrån😂🥰

 Såg en massa småtomtar i skyltfönstren på väg hem.

Om en vecka är det julmarknad vid gruvan.
En ynka liten vecka!!

Jag har inte gjort nånting och börjar känna lite smått panik.
Jag har absolut ingen som helst lust eller inspiration till nånting.
Har inte ens tagit fram ljusstakar hemma till första advent.

Jag får tvinga mig till symaskinen den här veckan så att jag åtminstone kan få ihop till kostnaden av bordet.

Om nån skulle hitta min tappade motivation och skaparlust så hör gärna av er.
Jag skulle verkligen behöva den just nu.

Finner för tillfället mitt lugn i träningen.
Det jag tidigare fann i sömnad.

2 kommentarer:

  1. Asså din motivation för löpning mm 👍🏻
    Damn!! Önskar jag hade en uns av det.
    Vikten är värre än nånsin. Meeeen..
    Det är ju det där att ta tag i det. Blööä

    /Annika K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det svåraste är just det där berömda klivet över tröskeln och ta tag i det och sen hålla i det. Är man väl där går det ju oftast bra och det blir en härlig känsla. Men vägen dit är inte alltid härlig🙂❤ KRAM Cathrine

      Radera