Summa sidvisningar

torsdag 2 januari 2020

Året som gått och välkommen 2020 (bildbomb)

 Fabian och Alice kramades in det nya året 2019 med en rejäl kram.

Stefan Ubbesen från radion var hit och pratade om assistans med oss.
Fabian passade på att ställa några frågor till honom också😊

 Robert fyllde 40 år i januari och jade maskeradfest i temat seriefigurer och seriehjältar.

Jag sydde honom en dräkt och Fabian ville också ha en så vi fick köpa han en också.
 Jag har tränat på ganska bra i år.
Började lätt på gymmet i januari då det gått 4 månader efter min diastasoperation av magen.

 Det var många fina figurer på Roberts fest.
 Snö hade vi i januari förra året också, lite sämre nu med alldeles bara gator i stan.

 I februari vann jag en spraytan och Fanny som börjat plugga till frisör fick snygga till mig i håret.

 Även Fabian gjorde sig fin i håret och började packa inför vår semesterresa som gick till Kreta i april.


 Vi var dom första gästerna på hotellet för säsongen och fick ett extra varmt mottagande.


 Två härliga veckor och en fantastisk personal som var helt underbara med Fabian där och såg till att han kunde vara med på deras aktiviteter.❤

 Vi har busat med tjejerna och varit på brandstationen på öppet hus.

 Vi har tränat både hemma och på habiliteringen.

 Åkt buss med pappa när tillfälle getts.

 Jag och Fanny sprang vårruset och fick årets första medaljer.

 Nån vecka senare var det blodomloppet och Fabian fick sin första medalj för året.

Jag tog milen strax under en timme som var mitt mål och var supernöjd med min insats.
 Vi har varit i Leksand på medeltidsmarknad.

 Vi påbörjade projekt "rensa trädgården" i Grycksbo där mina vuxna barn bor.
Dom hyr av sin farfar varsin lägenhet så vi fick snygga till det där.

 Vi har ätit glass i stora lass.

 Cyklat och Fabian tappade sin första tand.

 Kollade när kusin Emma tog sin student och så cyklade vi lite till.
Eller Robert och Fabian cyklade medan jag sprang.

 Trädgårdarbetet fortlöpte i Grycksbo och Fabian jobbade på bra😅
Det gjorde även Rasmus som fick hjälp av en kompis med att lägga plattor och göra en riktig uteplats att sitta och grilla vid.

 Det blev midsommar och den firade vi i Grycksbo som vanligt.

 En sväng till Furuvik med hela gänget.


 Och så lite mer träning.

Blev trångt i badet efteråt.

 Vi fick åka raggarbil med Felix.
Det gillar Fabian som älskar bilar.
 Sommarens varmaste dag tyckte Selma och Fabian att det var lämpligt att gå ner på stan som superman och dinosaurie och äta glass😂

 Efter den trippen svalkande "vi" oss med en cykeltur till Grycksbo för att köra hem Selma.


 Vi har lekt i lekparkerna i stan.
 Badat på lugnet.
 Tagit en god drink i värmen på balkongen.

 Och så har vi åkt lite mer raggarbil med Rasmus i hans Chevrolet.


 Spanade in mer bilar på cruisingen på stan där Elin och Alice plötsligt kom och åkte förbi där vi satt.
 Sen har vi badat lite mer.

 Vi åkte till Göteborg och turistade med Paddan för första gången i mitt liv.

Stannade till på Ullared för shopping på Gekås innan stopp i Varberg en vecka .

 Vi hade en underbar vecka i sällskap och mycket hjälp från Felix.

 Hyrde en stuga där och gjorde en tripp till Marstrand en dag.

 Och så badade vi massor.
 Grillat och ätit gott på nya uteplatsen i Grycksbo.
 Fick en liten tomatplanta av Elin i våras som till slutet av sommaren nästan tagit över hela balkongen .

 Vi var ut på tu man hand och åt middag i sommarkvällen.

 Vi lyckades även ta oss för första gången nånsin till Sabbaton open air på Lugnet.
Kvällen började bra...
 ...Men slutade i spöregn😂
 Vi har turistat i vår stad och åkt lilla tåget upp till gruvan.

 Jag har bytt gym och tränar nu närmare hemmet så det blir enklare att ta sig dit.
 Vi har myst och kissat tillsammans på en rolig toalett på Ikea 😅


 Var till Stockholm och sprang tjejmilen.
Kom dock inte under timmen denna gång då jag fick problem med mina benhinnor hela sommaren.
Men tog mig springade runt hela vägen på strax över timmen.
 Vi stannade till på Fjärilshuset på väggen hem.

 Jag gjorde min tatuering jag fick i present av Robert och barnen när jag fyllde år.

Älskar den❤
 Hade hjälp med att baka flera gånger.

 Alice och Fabian sprang ett lopp som ica maxi anordnat och fick medaljer.

 Vi har varit ute mycket, grillat korv och kastat sten...
 Fabian fick tidig present av farmor och farfar, ett tågbord 😊
 Jag gick hårmodell på Fannys skola och fick en helt ny färg på håret som chockade mina vänner på jobbet en del 😅
Rätt cool färg faktiskt tycker jag👌😊
 Fabian började skolan och visade Selma och Lovis var han brukar vila när dom var med och hämtade honom en gång.
 Vi sprang Run for Ted runt gruvan och barnen lilla loppet och fick medaljer allihopa.

 Sen sprang vi även Rullstolsloppet och Fabian fick medalj igen.
 Jag och Fanny tog en tripp till Gävle över natten i lugn och ro.

Jag och Elin var till Tällberg i våras men dom bilderna måste jag ha lyckats ta bort.

Så mysigt att göra nåt med dom stora ibland.
Mysigt och lyxigt.
Jag och Elin tog även massage och badade bubbel i Tällberg.

 Fabian fyllde 7 år och jag fixade till den finaste tårtan han sett nåt honom.
 Han var väldigt nöjd med den 🥰
Jag med faktiskt.
 Fabian får alltid hjälp av sina snälla syskonbarn av och på med sina kläder när vi kommer och ska åka hem 😊❤
 Jag fick en träningskompis i form av Fanny med mig på gymmet.
Dubbelt så kul att träna tillsammans!

 Vi har varit på öppet hus hos pappa och åkt lastbil. Det gillar Fabian.
 Sen har vi varit på den coolaste showen med Mia Skäringer!

 Vi satt så långt fram att vi nästan kunde ta på henne.
En helt fantastisk kväll!!


 Vi har lekt i snön, den lilla som kom och försvann...
 Firat jul och fått besök av Tomten.
 Robert och jag var ut tillsammans och bowlade för första gången på 11 år.
Jag vann 😁
 Fick en fin ljusstake (bland annat) I julklapp av mina storbarn❤
 Nyårsafton spelade vi bingolotto och Fabian duttade så färgen sprutade😅

 Idag tog vi en promenad på stan för att se hur det såg ut.

Det small nämligen igår utanför oss på gatan så att larmen på bilarna gick igång.

Nån eller några hade roat sig med att välta krukorna på stan...
Lite trist...


 Vet inte vad bockarna på stan hållit på med heller.
Några låg huller om buller och andra såg ut att föröka sig 😂

 Avslutade kvällen på det nya året med 5 km intervaller i vacker himmel.
 Fabians bästa julklapp var målet han fick.
Han spelar så det får och flyger bollar åt alla håll här hemma.

En pizza fick det också bli såklart på nyårsdagen.
Det är ju ett måste😊

God fortsättning på det nya året!!

2020, det år jag fyller 50 år.
Herregud hur är det ens möjligt!?
Blev ju nyss 30 år 😳

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar