Summa sidvisningar

onsdag 8 januari 2020

För mycket att göra eller för få timmar på dygnet

 Idag blev det bullbak, planering, svara på mejl, ringa samtal och tipspromenad på jobbet.
Dagen bara swishade till så var det dags att åka hem.
 Hemma fortsatte den i samma tempo.
Ladda en tvättmaskin, laga mat, hänga tvätt, starta en till maskin.....
 Måste dela med mig av den här löjligt enkla men grymt goda maten.
Vi kallar den köttfärsskav då det var en på Roberts jobb som undrade om han hade skav med sig i matlådan en gång nör han hade det här i lådan.

För 4 pers behövs:

500 g köttfärs
1 hackad gul lök
Gula kantareller eller champinjoner ganska fint hackade
1 tärning köttbuljong
2,5 dl grädde
1-2 msk dijonsenap
2 msk soja
Salt, peppar och timjan efter smak

Ät med ris eller kokt potatis 👌

 Efter maten och tvätten väntade symaskinen på mig.

Hade verkligen tänkt träna idag då jag hade vilodag igår.
Men jag hann helt enkelt inte med.

Timmarna räckte inte riktigt till idag till allt jag planerat få gjort.
Tar igen det imorgon
Nu var sängen rätt skön att krypa ner i 😴


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar