Summa sidvisningar

söndag 5 januari 2020

Lyxsöndag i lugn och ro

 Idag tog mormor med sig Fabian på en busstur ut till tjejerna i Grycksbo.
Vi fick oss en god lunch tillsammans i lugn och ro på stan.
Gäller att ta vara på tillfällena som ges.
 Julgodiset har bytts ut mot frukt.
Känns skönt även om jag kan bli sjukt sugen på godis ibland.
Men frukt är himla gott det också, särskilt lite lyxigare frukter än bara äpple och banan typ.

 Det kom lite snö på eftermiddagen.
Blev sådär vitt och fint ute igen.
Tog mig en liten kvällspromenad och snön knarrande mysigt under skorna.

Allt var toppen ända tills det övergick till regn och gatorna blev till slask och ishalka.

 Vi började dagen med löpning för min del och promenad för Robert.
Jag hann med 2 varv runt Kålgårn sen lade min klocka plötsligt av.

Några kilometer in på löparkontot i alla fall.
 Den här lilla busen är inne i en riktig mammaperiod.
Det är bara mamma mamma hela tiden.
Robert går bra när dom ska spela boll och leka.

Vi har ju länge sovit först varannan natt med Fabian och nu utökat det med två nätter i syrummet och två med honom.

Men nu har Fabian börjat komma in till mig i syrummet när jag sover där.
Han kollar in i vårt sovrum, ser pappa där och går in till mig.

Det betyder att jag typ aldrig får en hel natts sömn var jag än sover.

Men han är ju ändå ganska mysig när han kommer och kryper ner och lägger armen om en❤
Det går dock över rätt snabbt när han somnat och börjar sparkas och härja runt i sängen 😅

Jag har haft lyxen att få sova lite middag nu på dagarna när vi varit lediga allihopa.
Blir svårare när man ska börja jobba igen 😁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar