Summa sidvisningar

torsdag 23 januari 2020

Nä men om man kunde få bli frisk nu då

 Nu är jag riktigt less på att vara sjuk.
Var till vårdcentralen i måndags och fick penicillin utskrivet.
Har ett fult stort sår i näsan som antagligen orsakar min höga feber.

Redan dagen efter hade febern sjunkit.

Men den är inte helt borta, ligger på strax över 38° och jag är fortfarande orkeslös och slut i kroppen.
Ligger mest hela dagarna.
Såret i näsan har blivit bättre, fick en salva jag ska smörja på 2 gånger om dagen i en vecka samt penicillin 3 tabletter om dagen i 7 dagar.

Men jag har även huvudvärk så blir det inte bra över helgen får jag nog ringa på måndag igen till vårdcentralen.

 Har roat mig på dagarna med att gå igenom och rensa gamla bilder och lyssnat massor på ljudbok.

 Kolla dom här små söta pluttisarna Alice och lilla morbror Fabian❤

 Den här glömmer man inte i första taget. Jag hade smörjt mig lite slarvigt med faktor 50 och avslutade smörjer med en hand på axeln.
Den var kvar där typ hela sommaren som en snygg soltatuering 😅

 Man längtar ju lite efter sommar och värme när man ser såna bilder.

 Men även efter när man ser dom här vintervita bilderna med massor av snö.

 Och en semester utomlands hade inte heller varit så tokigt.
Men allra helst vill jag bara bli frisk nu...

Ligger och grubblar över både det ena och andra så att ångesten sprutar ur öronen.

Snart 10 årig bröllopsdag och sen 50 årsdag på det och mitt liv är inte alls som jag önskat i den här åldern.

Men hjärnspökena växer väl och frodas när man bara ligger och inget annat kan göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar